Manapság amikor egyre több városban kerülnek bevezetésre a belsőégésű motort használó autókat korlátozó intézkedések, még a tradicionális autógyártók is elgondolkoznak azon, hogy elektrifikálják klasszikus modelljeiket, mint ahogyan a Jaguar is teszi. De mi lenne akkor, ha lehetne olyan klasszikus autót is venni, ami már alapból elektromos? Sőt, ha tudnánk magunknak építeni egyet? A Chesil Motor Company nagyjából ezekre a kérdésekre válaszol az új E Speedster-rel. De úgy is lehetne mondani, hogy a Westfield Sportcars azt szeretné, ha ezt szeretnénk. A Westfield a napokban vásárolta meg a Chesil-t, és az új vezetőség alatt kiadott első termékük a már említett és amúgy a Porsche 356-on alapuló elektromos autó.
Egyelőre nem sokat lehet tudni az E Speedtser-ről, a Chesil majd szeptembertől kezd el bővebb információkat megosztani a sajtóval az autóról. Az alapverziójú Speedster a VW bogárhátú elemeit és alvázát használja, és egy üvegszálas műanyag karosszériával rendelkezik. Az új elektromos modell feltehetőleg ugyanezt a kialakítást kapja majd, hacsak a Chesil nem talált ki valami újat, amire kicsi a valószínűség.
A klasszikus járgányok rajongói feltehetik a kérdést, hogy egy olyan Jaguar E-Type akkor is klasszikusnak minősíthető-e, ha nem párosul hozzá a hathengeres motorzaj és a benzinszag, viszont praktikussági szempontokból komoly előnyökről lehet beszélni. Egy Porsche 356 replika esetében már simán megoldható az, hogy alapból elektromos verzióban hozzák létre.
Mivel a Chesil semmilyen infóval nem szolgált, az akkucsomag méretétől, a hatótávolságon át, a különféle kialakítási részletekig rendkívül sok a nyitott kérdés, de mindenképpen izgalmas a téma, figyelemmel fogjuk követni az újonnan érkező híreket.