Mivel az elektromos biciklik egyre népszerűbbé és megfizethetőbbé válnak, kezdenek szélesebb körben is elterjedtebbé válni. Ennek köszönhetően nő az elektromos biciklisek bázisa, és így reprezentatív kutatásokat is lehet már végezni velük kapcsolatban. A Transportation Research Interdisciplinary Perspectives c. közlekedési kutatásokkal foglalkozó szaklap által elkészített tanulmány több mint tízezer embert kérdezett meg hét európai országban.
A kutatók megállapították, hogy átlagosan mennyi energiakifejtéssel járnak a különböző közlekedési formák, köztük az elektromos kerékpárok, a hagyományos kerékpárok, a gyaloglás, vagy éppen az autóvezetés.
A válaszadókat arról kérdezték, hogy mennyi időt töltenek a különböző közlekedéssel eszközökkel, és ezalatt mekkora távolságot tesznek meg. A végeredmény az lett, hogy az e-bikeosok többet mozognak egy héten, mint a sima biciklisek. Ez amiatt van, mert az e-bike tulajdonosok több időt töltenek a járművön, és nagyobb távolságokat is tesznek meg.
Mielőtt a hagyományos biciklisek elkezdenék szégyellni magukat, fontos kijelenteni, hogy a sima pedálos bicikliseknek alacsonyabb a testtömeg indexe (elektromos: 23,8; hagyományos: 24,8). Mindkét érték a normális kategóriába tartozik, de az megfigyelhető, hogy az e-bikeok inkább azok számára számítanak vonzóbb megoldásnak, akik fizikailag inkább kevésbé aktív életvitelt élnek, és normális esetben nem a biciklit választanák a közlekedésre. Emellett az e-bikeosok idősebbek is, átlagéletkoruk 48,1, míg a sima kerékpárosoké 41,4.
A tanulmány készítői szerint az eredményeket arra is felehet használni, hogy felhívják a hatóságok figyelmét az elektromos biciklik növekedő térnyerésére, hogy megfelelő infrastruktúra épülhessen ki számukra.