A 2017-ben bemutatkozott Tesla Semi teherbírása 36 tonna, hatótávolsága pedig a modelltől függően 480 és 800 km. (A 480 km-es verzió kb. 44 millió, a 800-as kb. 53 millió forintnak megfelelő dollárba kerül.)

Elon Musk szerint azonban ezeket a hatótávolságokat sikeresen ki tudták terjeszteni a tesztelés során. Tavaly azt nyilatkozta az igazgató, hogy a Tesla Semi gyártási verziójának hatótávolsága inkább a 965 km-hez fog közelíteni.

Most Kaliforniában teszteltek a forgalomban egy Tesla Semi prototípust, és a sofőr válaszolt is az érdeklődők által feltett kérdésekre.  A sofőr elmondása szerint betontömböket szállított tesztelés céljából. A kamion kb. 34 tonnával volt megpakolva, ami majdnem a maximális terhelés. Amikor a hatótávolságról kérdezték, azt felelte, hogy teljesíti és meg is haladja a várakozásokat.

Azt korábban Musk is megerősítette, hogy az említett hatótávolságok teljes terhelés esetére vonatkoznak. A Semi sorozatgyártása amúgy már idén megkezdődött volna, de ezt a Tesla jövő évre csúsztatta. Akkora már több elektromos nyergesvontató modell is el fog kezdeni megérkezni a piacra. Ezek közül egyik a Daimler Freightliner eCascadia lesz, amelyből kettő már, részben ugyancsak tesztelési céllal, az ügyfelek flottáját erősíti.

Visszatérve a Semire, ha tényleg igaz, hogy 800 km-es hatótávolságra lesz képes, az egy komoly tényező lesz. Összehasonlításképpen az eCascadia max. 400 km-ig tud elmenni egy töltéssel. Ha ezt a Tesla tartani tudja, és az árat sem emelik meg az ígértnél magasabbra, akkor mindez rendkívül nagy hatással lesz a szállítmányozási szektorra.

Előző cikkTovábbra is elégedettek a Tesla Model 3 tulajdonosok
Következő cikkTóba zuhant egy elektromos repülő