Korábban már egy-két specifikáció nyilvánosságra került innen-onnan, de a Porsche most hivatalosan is közzétette az adatokat:

  • akár 450 km-es hatótávolság (WLTP)
  • 93,4 kWh akkucsomag
  • 270 kW-os csúcstöltés
  • 265 kW-os regeneratív fékezés kapacitás
  • két sebesség
  • 0-100 km/h 2,8 másodperc alatt
  • 260 km/h-s végsebesség
  • 560 kW-os csúcsteljesítmény (761 lóerő)
  • 1050 Nm nyomaték

 

A legnagyobb meglepetést talán a gyártási verzió végső külső kialakítása okozta. Láthattunk már az utóbbi hetekben álcázott prototípusokat, de valós formájában most mutatta meg magát először az autó. És a Taycan végleges gyártási modellje nagyon is hasonlít az eredeti Mission E koncepcióra, melynek megtervezését több díjjal is jutalmazták.

Az akkukumlátor a kocsi alján helyezkedik el, így az üléseket egészen mélyre lehetett helyezni, ami igazán sportos feelinget ad az utazásnak.

A belső kialakításnál arra törekedtek, hogy a többféle kijelző egy nagy egységes interfész hatását keltse.

A csomagtér természetesen limitált, de egy sprotszedánnak tökéletesen megfelel, és még egy kisebb, első csomagtartót is kapott a Taycan. Összességében több hely van benne, mint a hasonló méretű elektromos versenytársakban, mint például a Jaguar I-Pace-ben.

A most bejelentett specifikációk a Taycan extrább verzióira vonatkoznak, a Taycan Turbo-ra, és a Turbo S-re.

A kocsik ára 150 ezer dollárnál kezdődik (kb. 45 millió forint), de erre még több tízezer dollárnyi extra opciót lehet pakolni. Ez kicsit több, mint amit a Porsche korábban hangoztatott.

A Taycan kevésbé drága változatai jövőre lesznek elérhetők, de a Turbo és a Turbo S már rendelhető.

Előző cikkA Mazda nem hisz a nagy akkumulátorokban
Következő cikkA Peugeot új hibridjei extra hatékonyak és környezetkímélők