Virginia állam és a Dominion Energy helyi közüzemi szolgáltató vállalat összefogott, hogy magasabb fokozatra tekerje az államban működő buszok elektrifikációját: minimum 1050 V2G (azaz az energiarendszerből járműbe való töltéssel működő) buszt fognak vásárolni az elkövetkező öt év során. Ilyen méretű vásárlásra eddig még nem volt példa, és egy állami szinten történő flotta-átalakítás előtt nyithatja meg az utakat annak köszönhetően, hogy ebben a megoldásban az elektromos iskolabuszokért kevesebbet kell fizetni. És persze lehet, hogy az Egyesült Államok többi része is elszégyelli magát, hogy a gyermekek egészségére káros dízelbuszokat alkalmaz, amikor van más lehetőség is, és ha más miatt nem is, a lelkiismeretük arra készteti az üzemeltetőket, hogy elektromosra váltsanak.
A dolog itt még nem ér véget. Egy Fairfax megyei anyukákból álló szervezet arról próbálja meggyőzni az iskolakörzetüket, hogy térjenek át teljesen az elektromosságra. És ha ez nekik sikerül, akkor más iskolakörzetek is követhetik a példát, mivel a Fairfax megyei állami iskolák az Egyesült Államok második legnagyobb számú buszflottájával rendelkeznek. Összesen 1625 dízelbuszt alkalmaznak, egyedül New York városa előzi meg őket. Az anyukák azt szeretnék, ha a váltás 2025-ig megtörténne.
A Dominion Energy idén november végéig választja ki a szerencsés buszgyártó(ka)t, akitől rendelni fog. Az esélyes buszgyárosok között az IC Bus (a Navistar leányvállalata), a Thomas (Daimler), a Bluebird és a kifejezetten tisztán elektromos iskolabuszok előállításával foglalkozó Lion Electric szerepel.
Eközben New York-ban is elindultak hasonló kezdeményezések, de ott egyelőre probléma után újabb problémákba ütközik az elektromos konverzió koncepciója, és egyelőre nem sikerült a javaslatokon túljutnia az ügynek.