Kevesebb, mint egy hónap múlva a Lucid leleplezi a teljesen elektromos luxusszedánját, az Air-t. Úgy tűnik, hogy a gyártó nem tudott várni és még a bemutató előtt közzétették az egyik legfontosabb adatot az autóról, mégpedig a hatótávot, ami az EPA szerint 832 km lesz. Ez a Tesla Model S-t a 647 km-es hatótávjával jóval a Lucid modellje mögé helyezi.

Szóval a számok egyelőre ezt mutatják, de kérdéses, hogy ez a gyakorlatban hogy fog kijönni. A 900V-os akkumulátor nagyságáról egyelőre nem tudni semmit. A Lucid szerint sokat sikerült optimizálniuk, de egyes források szerint az akkumulátor 130 kWh alatt lesz, ami 30%-kal nagyobb a Model S-ben található 100 kWh-s akkumulátornál.

Nem véletlen, hogy a két hatótáv között 28.6%-os eltérés mutatkozik. A nagyobb akkumulátor viszont nehezebb autót is eredményez, így biztosan kellett az az optimizáció, amiről a Lucid beszél. Hozzátéve, hogy a Telsa-nak mániája, hogy minél nagyobb hatótávot kisajtolnom az autóiból.

Lucid: 827 km EPA hatótáv egy feltöltéssel?

Amennyiben megerősítik, hogy az Air-ben tényleg ekkora akkumulátorpakk lesz, akkor valószínű, hogy sikerült a Tesla-hoz hasonló hatékonyságot elérniük. Viszont erre még szeptemberig várnunk kell, hogy biztosak legyünk.

Egy másik probléma az Air-rel, hogy ugyan a meglévő verziót kevesebb, mint 30 nap múlva mutatják be, de a tényleges gyártás csak valamikor 2021 elején kezdődhet meg. Kérdés, hogy a Tesla bele tud-e majd pakolni egy nagyobb akkumulátort a Model S-be, mielőtt elkezdik leszállítani a Lucid Air modelleket. Mi nem kételkedünk benne.

Mindettől függetlenül a 832 km-es hatótáv messze az eddigi legnagyobb, amit elektromos autóban láthattunk. Ez a szám egyébként hitelesítve lett a FEV North America által is, akik egy független cég és a legtöbb autógyártónak ők végzik a hatótáv hitelesítését.

Ugyan ezek még nem a hivatalos EPA számok, de belsős források szerint kizárt, hogy nagy eltérés mutatkozna majd a FEV által közzétett adatoktól. Az Air már megmutatta, hogy a San Francisco – Los Angeles távot meg tudja tenni megállás nélkül. Amit viszont érdemes megemlíteni, hogy az autóban még ezután is maradt még 160 km-nyi hatótáv, így akár San Diego-ig is elmehetett volna.

           

Előző cikkHyundai Kona teszt – az élhető sziget
Következő cikkNikola: e-kukásautó az új sztár?