Villanyautó újdonságok 2021-ből

Öt-tíz éven belül véglegesen megszűnhetnek Európában a kizárólag belső égésű motorral szerelt személygépkocsik. Az átmeneti időszakban évről évre egyre több elektromos autó válik elérhetővé, nézzünk meg néhány újdonságot 2021-ből.

0

Évről évre egyre több autógyártó portfóliójában érhető el egyre többféle elektromos autó. A 2020-as koronavírus válság alatt érdekes volt, hogy a csökkenő autóértékesítések mellett az eladott elektromos autók aránya nagy mértékben növekedett. Nem véletlen tehát, hogy a legtöbb gyártó még több elektromos autót vonultat fel a kínálatában a közeljövőben.

Nemrég bemutattuk a jelenleg elérhető elektromos személygépjárműveket. Az elkövetkezendő év számos újdonságokat tartogat elektromos autók terén, nézzünk meg közülük néhányat.

Ford Mustang Mach-E

Több kisebb próbálkozást követően 2021-ben debütál a Ford első elektromos autója, a Mustang Mach-E. Az elnevezés nem véletlen, a detroiti vállalat első elektromos autója a kínálat Mustang családjában foglal helyet kiemelkedő teljesítménye miatt. A kezdetektől fogva elektromosnak tervezett SUV 830 Nm-es hajtáslánca az ígéretek szerint 5 másodperc alatt gyorsítja majd állóhelyzetből 100 km/h-ra.

A kiemelkedő gyorsulás mellett a tágas és innovatív jármű 98,8 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal érkezik majd, amely akár 600 kilométeres hatótávolságot tud biztosítani. Az Egyesült Államokban átszámolva 13 millió a Mustang Mach-E indulóára, a hazai indulóár egyelőre nem ismert.

GMC Hummer EV SUT

A mindenki által jól ismert, katonai terepjárókra hasonlító SUV-ket gyártó Hummer nemrégiben jelentette be, hogy a márka 2010-es eltűnését követően egy elektromos SUV-vel tér vissza. Bár az új elektromos SUV-t itthon jó eséllyel nem fogják forgalmazni, mégis érdekes hogy van olyan gyártó, aki képes gyártani egy 1000 lóerős, baromi nagy, 650 kilométeres hatótávolsággal rendelkező elektromos autót.

Az őrült számokon felül a gyártó levehető napelemeket, gyorstöltést és kiemelkedő offroad képességeket is ígér az EV SUT-hoz. Várhatóan 2021. őszétől elérhető.

Tesla Cybertruck

A tavalyi évben a média a megdöbbentő formavilággal érkező Cybertrucktól volt hangos, aminek a bemutatóján betörték a törhetetlen üvegét. A futurisztikus megjelenésű, rozsdamentes acélból épített elektromos pickup hatótávolsága az ígéretek szerint 800 kilométernél is nagyobb lehet.

Elon Musk, a Tesla vezére ígérete szerint a modell 2021-től elérhető lesz többféle változatban az Egyesült Államokban 12 millió forintos indulóárral. A modell feltehetően Európába is megérkezik majd, kérdéses hogy mikor és milyen formában.

Polestar 2

A svédek a hamarosan érkező Polestar 2 teljesen elektromos autóval kívánnak nyeregbe ülni a Tesla Model 3 ellen. A Volvohoz tartozó Polestar termékcsalád legújabb tagja innovatív és környezetmegoldások teljes tárával érkezik, beleértve a vegánbőrből készült belteret. Menettulajdonságok tekintetében a jármű hajtáslánca tengelyenként egy-egy villanymotorból (összesen 402 lóerős teljesítméynre képes) és egy 27 modulból felépülő, egyetlen töltéssel 500 kilométer megtételét ígérő (WLTP) 78 kWh-s padlóba integrált akkumulátorcsomagból áll.

Az autó tölthetőségét is kiválóan megoldották, ugyanis 150 kW-os DC és 11 kW-os AC töltési lehetőséggel szerelték fel. A Polestar indulóára 18 millió forint körül várható átszámítva.

Nissan Ariya

A Nissannak a Leaf népszerűségét követően muszáj volt valami újjal előrukkolnia, így születhetett meg az Ariya koncepcióterve. Az Ariya merőben új, a Leaffel sok közös nem található benne. A minimalista dizájnnal rendelkező Ariyat a Nissan a Tesla Model Y ellenfeleként kívánja a piacra dobni a 480 kilométeres hatótávolságával.

A Nissan jövőjét meghatározó modell Japánban 2021 közepétől lesz elérhető 14,5 millió forintos indulóáron, Európában 2021 végére várható az érkezése.

Volkswagen ID.4

A Volkswagen jövőjét meghatározó új ID termékcsaládnak az első tagja, az ID.3 már most elérhető Magyarországon is. Az értesülések szerint a család következő tagja, az ID.4 a következő évben várható.

Az ID.4 az ID.3-mal szemben már egy jóval nagyobb (még a Tiguannál is nagyobb) méretű elektromos SUV lesz, 520 kilométer körüli hatótávolsággal. A gyártó közlése szerint a gyorsulása a 306 lóerős változatnak 7,6 másodperc körül alakulhat. Az Egyesült Államokban 12 millió forintos indulóárral rendelhető elő a modell jelenleg.

Audi e-tron GT

A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi e-tron családjának harmadik tagja (az e-tron és az e-tron sportback után) 2021-ben érkezhet e-tron GT néven. A sokak irigylésére méltó sportautó az igen népszerű Porsche Taycann technológiáját örökli majd.

A villanyautó összteljesítménye várhatóan 590 lóerő lesz, ami biztosítja a három másodperc alatti állóhelyzetből 100 km/h-ra történő gyorsítást. A nagy teljesítmény és a megszokott Audi minőség mellett a 90 kWh-nak köszönhető 488 kilométeres hatótávolság is jelentős ártényező, így az indulóára a modellnek 30 millió forint körül alakulhat.

Volvo XC40

A svédek a létrehozott Polestar márkán túlmenően a Volvo égisze alatt is kívánnak értékesíteni elektromos autókat. A Volvo kínálatában a Magyarországon is igen népszerű XC40 villanyos változata lesz az első belső égésű motor nélküli jármű.

A 408 lóerős elektromos XC40 78 kWh kapacitású akkumulátorcsomagja 400 kilométeres hatótávolságot biztosít majd. A modell 2021 végén érkezik 15 millió forint körüli árcédulával.

BMW iNext

Még 2018-ban mutatta be a BMW az iNext koncepcióját, amiről senki sem gondolta, hogy a közeljövőben forgalomba kerül. Ha visszaemlékszünk, az i3 esetében is pont így volt ez, ami mára igen szép számban az utakon van. Az iNext-et a bajorok a Model 3 ellenfelének szánják közel 600 kilométeres hatótávolságával a teljes önvezető működésre felkészítve.

A négy kerék hajtásáról kettő, együttesen 500 lóerős elektromotor fog gondoskodni, melyek nulláról százra 5 másodperc alatt gyorsítják majd fel az iNextet. Az autó gyártása 2021 közepén kezdődik meg, értékesítése pedig 2021 végén.

BMW i4

A BMW elektromos i családjának következő tagjaként érkezik majd 2021-ben az iNext mellett a jóval megszokottabb külsővel megtervezett i4. Az i4 a 4-es Gran Coupe elektromos változataként kezelhető, aminek hatótávolsága az 530 lóerős telejsítmény mellett 600 kilométer körül alakulhat majd.

A modellt az idei Genfi Autószalonon mutatták csak be, mégis már 2021-re várható.

Cupra el-Born

A Volkswagen ID.3 mellett Zwickau gyárában kezdődhet meg 2021-ben a Seat Cupra első elektromos SUV-jának, az el-Born-nak a gyártása. A Cupra el-Born 77kWh-os akkumulátorának köszönhetően egyetlen feltöltéssel akár 500 kilométer megtételére is képes lesz. A gyors töltés funkciónak köszönhetően mindösszesen 30 perc alatt 260 kilométer megtételére lehet feltölteni.

Dacia Spring

Ősszel gyakorlatilag egyik hónapról a másikra nyílt meg a Dacia forradalmian olcsó elektromos autójának az előrendelési lehetősége elsőként Magyarországon. A Spring listaára ugyanis 6,5 millió forint, állami támogatás igénybe vételével pedig 4 millió alatt megvásárolható újonnan.

A 2021-ben érkező elektromos autó motorja 44 lóerős, ami egy 26,8 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát. Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő.

Renault Twingo Z.E.

A Twingo a Renault kínálatában 18 éve elérhető hagyományos hajtással. Az idei Genfi Autószalonon bemutatkozott Twingo Z.E. az első elektromos Renault, aminek az akkumulátora vízhűtéses. Az akkumulátorának mérete mellesleg nettó 21,3 kWh, ami WLTP-ben mérve 180 kilométeres hatótávot biztosít.

A magyar árak egyelőre nem ismertek, Európában máshol átszámítva mintegy 7 millió forintos listaárról indul a környezetbarát Twingo.

A fentebb bemutatott modellek csupán néhány azok közül, amelyek várhatóak 2021-ben. Jól látható, hogy a következő évben is jó néhány érdekességre számíthatunk az elektromos autók terén, és ezeknek az érdekességeknek a száma folyamatosan nő. A hagyományos autókkal párhuzamosan érzékelhető továbbá az is, hogy egyre több a nagyobb méretű, SUV vagy crossover villanyautó.

Előző cikkSzáznál is több töltővel hasít az ALDI
Következő cikkEgyre közelebb a belső égésű motorok korszakának vége