Sikerült végre betartania egy ígéretet a Teslának

A Tesla sosem a vállalt határidők betartásáról volt híres, a legutóbbi jelentések szerint az új típusú akkumulátorcellák előállításával mégis egészen jól halad.

0

Az elektromos autók iránt érdeklődök többsége tisztában van a ténnyel, miszerint a villanyautók elterjedését meglehetősen serkentő közel sem az ígéretek, kiváltképp a határidők betartásáról híres. Csodák csodájára nagyon úgy tűnik, ez alkalommal sikerült megvalósítaniuk az előzetesen beharangozott fejlesztésüket a vállalt határidőben.

Hosszas várakozást követően ugyanis szeptember végén rendezték meg a Battery Day elnevezésű rendezvényüket, melyen lerántották a leplet vadonatúj, 4680-as akkumulátortechnológiájukról. Az akkumulátorcella nevének eredete, hogy a hengerek átmérője 46 mm, míg magassága 80 mm. Az ígéretek szerint az új technológia mintegy 16%-os hatótávolságnövekedést és 5x energiatároló képességet ígér, miközben a gyártási költségek nagyjából 14%-kal mérséklődhetnek.

Még a Battery Dayen azt ígérte a Tesla, hogy az új cellák tömeggyártása várhatóan 2022 elején indulhat meg. A cég múltját elismerve meglehetősen szkeptikusan kezeltük mi is ezt a célkitűzést, azt gondoltuk hogy reálisan 2023 elején kezdődhet inkább a termelés. A jelek szerint azonban mégis sikerült a 2022 elején megvalósítani ezeket a terveket.

A kaliforniaiak ugyanis a minap bejelentették, hogy a kaliforniai kísérleti üzemükben 1 millió darabot gyártottak a következő generációs 4680-as akkumulátorcellából. A bejelentés azért mostanra lett datálva, mert hamarosan meg is kezdik azon Model Y-ok kézbesítését, melyeket már az új típusú akkumulátorral szereltek.

Az 1 darabszámos bejelentés azért is különösen nagy horderejű, mert a jelek szerint ezt az 1 millió cellát mind idén januárban sikerült előállítani, egy hónap leforgása alatt. Autónként nagyságrendileg 1.000 cellával számolva 1 hónap alatt 1.000 Model Y-hoz szükséges 4680-as akkumulátort jelent ez a gyártási kapacitás. Értelemszerűen a kereslet a típusra jóval nagyobb évi 12.000 darabnál, így az akkumulátorgyártást fel kell pörgetnie a cégnek, amit elősegíthet a texasi Gigafactory is.

A texasi Gigafactory azért is számít jelentősnek ebben a tekintetben, mert ez az üzem lesz várhatóan az első teljes körű 4680-as akkumulátorcellákat gyártó üzem, amelynek kapacitása a tervek szerint meghaladhatja az évi 100 GWh kapacitást is. A 100 GWh pedig bődületesen nagy, főleg ha azt nézzük hogy 2018-ban az első, nevadai Gigafactory 20 GWh kapacitásával már megelőzte a világ összes többi akkumulátorgyárának összesített kapacitását. A Gigafactory kibocsátását 13 gyártási sorrsal sikerült azóta 35 GWh-ra növelni, de még ennek a számnak is háromszorosát várják a texasi létesítménytől.

Előző cikkElektromos autó töltése otthon?
Következő cikkTovábbi töltőpontokkal erősíti az ALDI parkolókat a MOL partnere
Fischer András
Ötödik éve az elektromobilitás frontvonalában harcoló újságíró.