Mitch Evans, a Jaguar TCS Racing Team versenyzője megnyerte az első Formula E futamot Brazíliában. Két német pilóta is pontot szerzett São Paulóban – köztük a Porsche versenyzője, Pascal Wehrlein, aki meg tudta védeni vezető helyét a világbajnoki tabellán.
A São Paulo-i E-Prix második helyét Evans új-zélandi honfitársa, Nick Cassidy szerezte meg a Jaguar ügyfélcsapatától, az Envision Racingtől. A dobogó harmadik fokára Evans csapattársa, Sam Bird állhatott fel. Az első három versenyzőt mindössze fél másodperc választotta el egymástól a beérkezéskor.
A Jaguar csapat így elérte a régóta remélt sikert. A Jaguar első Gen3-as versenyautója a szezon eddigi összes versenyén gyors volt, és az egyik legjobb autónak bizonyult. A saját hibáik és a Formula E néha nehezen kiszámítható versenypályái miatt a gyári csapat számára eddig nem jöttek össze a legjobb eredmények – egyedül az Envision csapat tudott már folyamatosan dobogós helyezéseket elérni. A Formula E-ben meglehetősen szokatlan, hogy a dobogó mindhárom fokára ugyanaz a gyártó álljon fel.
A Jaguar trió mögött a Porsche pilótája és a dél-afrikai győztes Antonio Felix da Costa végzett néhány másodperccel lemaradva, a DS-Penske két autója, Jean-Eric Vergne és Stoffel Vandoorne pedig az ötödik és hatodik helyen. A világbajnok Vandoorne számára, aki eddig nem igazán tudott ráhangolódni a Gen3-as versenyautókra, ez a versenyeredmény egyrészt siker – másrészt; a kvalifikáción a pole pozíciót tudta megszerezni, így a verseny során öt helyet veszített.
Hetedik lett Pascal Wehrlein a második Porschéval – a német pilóta erős javulást mutatott, hiszen csak a 18. rajtkockából indult a versenyen. René Rast a McLaren-Nissannal a kilencedik helyen két bajnoki pontot szerzett. Maximilian Günther a Maseratival és André Lotterer az Andretti csapat ügyfél-Porschéjával a tizenegyedik és tizenkettedik helyen végzett. A német Abt Cupra csapat szintén nem szerzett pontot, mivel a pilóták, Nico Müller és Edoardo Mortata (mindketten svájciak) idő előtt kiestek.
A Formula E-ben a szűk utcai pályákon mindig vannak kiesések, de a brazil metropolisz új pályája több pilóta nemtetszését is kiváltotta. Ennek oka a pálya különleges vonalvezetése volt, több hosszú egyenessel és lassú sikánokkal – ez egyrészt számos hátulról történő ütközést okozott a sikánok kemény fékzónáiban, de a verseny menetét is alakította az élmezőnyben. A szokatlanul hosszú egyenesek miatt, amelyeken nem lehet energiát visszanyerni, nagy energiafelhasználást okozott az élen haladóknak, ezért egyetlen pilóta sem akart az élen autózni – persze csak a verseny végéig.
A pilóták kritikája a brazíliai pálya elrendezéséről
A pálya meglehetősen szokatlan nyilatkozatot váltott ki a világbajnok Vandoorne-ból a futam után: „Nyilvánvalóan egy kicsit csalódott vagyok a P6-os végeredmény miatt, miután a pole-ból indultam. Tudtuk, mielőtt idejöttünk volna, hogy ezen a pályán nem igazán jó dolog az élre állni, mert annyira energiaérzékeny, és a mögöttünk haladó versenyzők masszívan profitálnak a szélárnyékból”. A futamgyőztes Mitch Evansnek sikerült ezt kihasználnia. „Ez a tökéletes időben jött” – mondta a futamgyőztes Evans. „Nehéz rajtunk volt, de az autó gyors volt, így végre megszerezni a győzelmet és néhány pontot is, ez hihetetlen.”
A pilóták tabelláját továbbra is a Porsche pilótája, Pascal Wehrlein vezeti immár 86 ponttal. Mivel az üldöző Jake Dennis az Andretti Porschéjában kiesett (miután ütközött Wehrleinnel, pont Wehrlein), Wehrlein még hat ponttal is növelni tudta előnyét. Nick Cassidy zsinórban három dobogós helyezés után már csak alig van lemaradva Dennis mögött a harmadik helyen 61 ponttal. A Porsche 144 ponttal megvédte vezető helyét a csapatversenyben.
A Formula E következő állomása az április 22-én és 23-án megrendezésre kerülő berlini dupla futam. A Tempelhofer Feld ismerős pályaszerkezetével legalább a néha kaotikus stratégiai játékok és számtalan ütközés sokkal kisebb szerepet játszhat, mint Brazíliában.