A Tesla időnként gyárlátogatásokat szervez pénzügyi elemzők, és újabban ügyfelek számára is. Dan Ives, a Wedbush elemzője nemrég részt vett egy ilyen nyílt napon.


Ives leírása szerint a Gigafactory1 sorain belül egy formatervezett, modern akkumulátorgyártási folyamatot megy végbe, ami komoly versenyelőnyt jelent más autógyártókkal szemben.


A hatalmas gyárnál tett látogatás után az elemző biztos benne, hogy 2020-tól a Tesla itt fogja majd gyártani a nemrég bemutatott Model Y-t, és ez jelentősen megnöveli a vállalat bevételét.


„Véleményünk szerint a 2020-ban induló Model Y gyártása/összeszerelése teljes mértékben a Gigában fog történni, amelynek gyártási területe bővíthető, így az új modell gyártása kapcsán jóval magasabb jövedelmezőségre lehet számítani.”


Annak ellenére, hogy már ebben a hónapban hivatalosan is bemutatta a Model Y-t, a Tesla nem igazán árult el eddig semmit a járműt érintő gyártási tervekről. De minden jel arra utal, hogy ez a Gigacatory1-ben fog történni, 2020 második felétől.


Ives a Model 3 kapcsán is bizakodó:


„Meglátásunk szerint a Tesla a Model 3-al megalkotta a lehetőséget arra, hogy átformálja a fogyasztók autóvásárlási szokásait, és minél többet kihozzon ebből a korábban nem tapasztalt piaci lehetőségből és az elektromos autók terén betöltött vezető szerepéből, mivel a hangsúly most a keresletet, és nem a gyártást érintő kérdéseken van.”


Az új modell bemutatása után a Wedbush bejelentette, hogy a Tesla részvényeknek továbbra is a „Túlteljesítő” értékelést adja.


Azonban a tapasztalatok szerint a Teslának nagyon nehezen megy a költségcsökkentés, és az új modellek gyártási volumenének fokozása sem az erősségük. Minden valószínűség szerint a Model Y esetében ez most nem így lesz, de jobb, ha erre odafigyelnek.


A Tesla minden eddigi járműprogramjában előbukkantak olyan körülmények, amelyek megnehezítették azokat, mint például a Model X komplexitása, vagy a Model 3 megnövelt volumenű gyártására tett első kísérlet. Mindesetre a Teslának megvolt a lehetősége arra, hogy tanuljon a hibáiból, és elképzelhető, hogy a Model Y esetében zökkenőmentes lesz a gyártás fokozása.


De ezt majd meglátjuk.

Előző cikk15 ezren érdeklődnek a Honda elektromos prototípusa iránt
Következő cikkA Nikola elnöke szerint „könnyedén” tudnának gyártani olyan elektromos kamionokat, mint a Tesla Semi