Az Audi hivatalosan is bejelentette az az E-Tron SUV hatótávolságát, amit az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal is jóváhagyott, viszont az eredmény nem túl meggyőző. Teljes töltéssel az Audi E-Tron 328 kilométert lesz képes megtenni. A hivatalos bejelentés során az is kiderült, hogy nem lesz ennél nagyobb hatótávolságú változat sem.

Így az E-Tron a hatótávolság tekintetében az utolsó helyre kerül a piacon elérhető modellek közül. A Jaguar I-Pace 376 kilométerig megy el, a Tesla Model X 474-ig, a Mercedes pedig még nem árulta el az EQC SUV hatótávolságát.

Az Audi hivatalos közleményében az áll, hogy az E-Tront „mindennapi használatra tervezték”. Egy nyilvános 150 kW-os töltővel 10 perc alatt 86 kilométerre lehet feltölteni az autót, fél óra alatt pedig 262-ra. Az Audi hosszú garanciát (nyolc év, 160 ezer kilométer) vállal az E-Tron akkumulátorára, ami egy oka lehet annak, amiért maradtak a konzervatív hozzáállásnál.   

Az Audi 95 kWh-ás akkumulátort rakott az E-Tron-ba, de azt nem lehet 88%-nál, vagy 83,6 kWh kapacitásnál tovább tölteni. Az Audi szerint így az élettartamot helyezik az abszolút hatótávolság elé. A 83,6 kWh amúgy elég nagy akkumulátor kapacitás, majdnem eléri a versenytársakét. Csak összehasonlításképpen a Jaguar esetében 90 kWh, a Teslánál pedig 100 kWh kapacitásról beszélünk. Az E-Tron súlyát még nem tudjuk, de most úgy néz ki, hogy a három említett jármű közül ez lesz a legkevésbé hatékony. A kilométer/kWh mutató szerint a Model X 4,75 km-ig megy el kWh-nként, az I-Pace 4,18 km/kWh-ra képes, az E-tron pedig 3,93 km-re. Ez nem feltétlenül az autó akkumulátor technológiáját tükrözi, hanem a jármű összesített hatékonyságát. Erről viszont majd akkor tudunk részletesebben beszélni, ha az Audi kiadja az összes részletet.

Az E-Tron jóval nagyobb, mint a Kia és Hyundai elektromos autói (Niro EV, Soul EV, Kona Electric), de a koreai crossoverek simán verik hatótávolságban. Az Audi azzal tervez, hogy idén májusban kezdi el leszállítani az E-Tront Amerikában azoknak, akik már korábban letették a foglalót, és a bemutatótermekbe is akkortájt érkezhet meg, ahol az autógyártó szerint „demonstrációs célokra” lesz elérhető.

Előző cikkHihetetlen iramban épül a Tesla Gigafactory 3
Következő cikkEgy sportos szedánnal nyit az Infiniti a tisztán elektromos szektorban