A jövő évtől kezdődően szigorú EU-s emissziós szabályok lépnek életbe, a kilométerenkénti határérték 95 grammnyi CO2 lesz. Azok az autógyártók, akiknek járműi nem ütik meg ezt a szinten (azaz valószínűleg az összes, kivéve talán a Renault/Nissan-t), engedélyt kapnak arra, hogy összevonják flottáikat más vállalatokkal, így csökkentve az átlagos értékeket. A Tesla számára ez nem újdonság, az elmúlt három év során több mint egymilliárd dolláros haszonra tett így szert az amerikai korlátozásoknak köszönhetően.

„Az FCA elkötelezett az emisszió csökkentése iránt.” – áll a Fiat Chrysler hivatalos nyilatkozatában. „Az emisszió-kereskedelem megadja a szükséges rugalmasságot ahhoz, hogy olyan termékeket hozzunk létre, amit vásárlóink kapni szeretnének, miközben nem térünk el az árak földön tartásától.”

Az FCA már jó ideje csak távolról szemléli az elektrifikációs rohamot, és több sorstársához hasonlóan egyszerre kellene eleget tennie az egyre szigorodó európai emissziós szabályoknak, valamint az ugyancsak növekvő, nagy fogyasztással rendelkező SUV-k iránti európai keresletnek. A vállalat számításai szerint még mindig jobban jönnek ki akkor, ha fizetnek, mintha saját elektromos autót kellene piacra dobniuk.

Ez az egyezség most pont jól jön a Teslának, amelyik nehéz időket él meg manapság. Azonban ez az extra bevétel valószínűleg csak egy pár évig fog tartani, mivel a Fiat Chrysler-nek vannak tervei saját elektromos autóját érintően. Tavaly azt jelentette be a vállalat, hogy 9 milliárd eurót fektet be egy négy éven keresztül tartó elektrifikációs projektbe.

Előző cikkA Tesla Model S a legmagasabb viszonteladási értékkel rendelkező luxusautó Németországban
Következő cikkA Tesla arra ösztökéli a konkurenciát, hogy jobb szoftvert gyártson