Körülbelül egy éve jelentette be a Volvo, hogy nagy tervei van az elektromos járművekkel, miszerint a következő évtized közepére a vállalat azt szeretné, hogy eladott járműveik 50%-a teljesen elektromos autó legyen. Úgy néz ki az XC40 lesz a kezdeményezés zászlóshajója, mivel a svéd márka képviselői elmondták az Automovie News Europe-nak, hogy a kisméretű crossover teljesen elektromos változatát még idén be fogják mutatni.
Anélkül, hogy bármi többet elárult volna a zéró-emissziós XC40 részleteiről, a Volvo közzétette, hogy a tervek szerint a legelső elektromos járműve 2020-ra fog a piacra kerülni, amikor a Tesla Model 3-al versenyre kelő Polestar 2 is megjelenik. A két modellben sok a közös, mindkettő ugyanazt a CMA platformot fogja használni, mint amit a Lynk & Co 01, 02, és 03 modellek is. (A Lynk & Co egy teljesen új márka a Volvo anyavállalatától, a Geely-től, amelyik éppenséggel a Lotus tulajdonosa is.)
A 2018-as év európai járműve, a Volvo XC40, az év vége felé fog hibrid meghajtást kapni, a T5 Twin Engine motor révén, amely egy 1,5 literes benzines motort kombinál egy elektromos motorral, egy lítium-ion 9.7 kWh-os akkumulátorral, és egy hétfokozatú automatikus sebességváltóval. A 180 lóerős háromhengeres belsőégésű motor és a 82 lóerős elektromos motor közösen 262 lóerős teljesítményre képes. 425 Nm-es csúcsnyomatékával az XC40 plug-in hibrid 7,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége pedig 205 km/h. A crossover tisztán elektromos hatótávolsága 54 km lesz.
A Volvo azt is nyilvánosságra hozta, hogy az XC40 hibrid gyártása a 46. héten kezdődik meg a genti gyárában, Belgiumban.