Karl Wagner korábbi CIA ügynök, akit a Tesla tavaly októberben nevezte ki globális biztonsági vezetőnek, közzétette, hogy már nem az autógyártónak dolgozik:

„Elon Musk egy igazi látnok, a Tesla munkatársait pedig csak a CIA árnyékharcosai múlják felül ötletességben, bátorságban és kitartásban. Most, ahogyan a karrierem következő szakaszába lépek, büszke vagyok és megtiszteltetéssel tölt el, hogy velük dolgozhattam.”

Wagner nyolc hónap után hagyta el a vállalatot.

Egy LinkedIn keresésből kiderül, hogy ő csak egy a sok igazgató közül, akiknek mostanában elváltak útjaik a Teslával.

Adam Plumpton, aki régóta felelt az ellátási láncért és legutóbb az ellátási lánc tervezésének főigazgatója volt, csakugyan azt jelölte be, hogy elhagyta a vállalatot.

Nate Coleman, az energiatermékek minősítésének főigazgatója is frissítette LinkedIn profilját, hogy bejelentse, már máshol dolgozik. Közvetve és közvetlenül egy évtizede állt kapcsolatban a Teslával. Coleman jelenleg a ZOLA Electric-nél a minősítés és termékmenedzsment osztály alelnöke, így közvetve még mindig kötődik a Teslához. (A ZOLA Electric egy főként Afrikában tevékenykedő napenergiával és energiatárolással foglalkozó startupcég, melynek befektetői közt ott van a Tesla is.)

A Tesla globális pénzügyi igazgatója Pedro Glaser LinkedIn profilja arról tanúskodik, hogy ő is továbbáll. Glaser több mint két évet töltött a vállalatnál, előtte pedig hármat a Tesla leányvállalatánál, a SolarCity-nél.

Több olyan dolgozó, aki túlélte a SolarCity Tesla által való megvásárlását, most két évvel az akvizíció után már máshol dolgozik.

Noha első látásra ezek a felmondások normálisnak tűnnek a Szilícium Völgyben megszokottak alapján, az szembetűnő, hogy megnőtt a távozók száma a korábbi hónapokban zajló leépítések után.

Valószínű, hogy vannak, akiknek nem tetszik ez az instabilitás, és inkább elkezdenek máshol nézelődni.

Előző cikkA Tesla kiadta az új robotpilóta biztonsági jelentést: több a karambol, de még mindig kevesebb, mintha az ember vezetne
Következő cikkA Tesla Model S a legmagasabb viszonteladási értékkel rendelkező luxusautó Németországban