Az elektromos teherautót arra tervezték, hogy egy zéró-emissziós megoldással szolgáljanak a városi teherszállítást végző vállalkozások számára. A Ford hivatalosan még nem tette közzé a hatótávolságot, de azt ígérte bőven elegendő lesz. Eddig ezt tudjuk a járműről:

  • forgalmas városi közlekedésben végzett tevékenységekhez alkalmas hatótávolság
  • többféle karosszéria
  • a Transit-tól megszokott funkciók és teherbírás
  • beépített konnektivitás

A Ford amúgy már gyárt teljesen elektromos teherautót, amely a Transit alvázszerkezetén alapul. A StreetScooter nevű autót a DHL számára hozták létre és 2018 végén kezdték el gyártani Kölnben. A StreetScooter hatótávolsága 200 km, melyet egy 76 kWh-s akkumulátor tesz lehetővé.

A Ford a StreetScooter által használt elektromos meghajtást és a Transit alvázát fogja használni a „Transit Okos Energia Koncepció” elnevezésű egyedi tízüléses kisbuszában is. A teljesen elektromos kisbusz 150 km-es hatótávval rendelkezik és négy óra alatt lehet teljesen feltölteni. Az új autót azzal a céllal alakították ki, hogy kifejlesszék és bemutassák a fűtés és hőmegtartás legújabb megoldásait az elektromos járművek esetében.

Az új koncepció többek közt az alábbi funkciókkal rendelkezik:

  • innovatív hőszivattyú, amely különböző helyekről hasznosít újra hőt
  • tolóajtó, amely csak félig nyílik ki, hogy kevesebb hőt engedjen ki
  • a légkondicionáló automatikusan kikapcsol, amikor az ajtó kinyílik
  • fűthető ülések, melyekkel állítható a lokális hőmérséklet, így kevesebb energia megy a teljes utastér felfűtésére
  • napelem az ülésfűtéshez, világításhoz, fedélzeti elektromos rendszerekhez és vezeték nélküli mobileszközökhöz
  • dupla üvegezésű ablak
  • az utastér hőmérsékletéhez igazodó hangulatvilágítás
  • szigetelt padló és tető a további hőveszteség korlátozására
Előző cikkAz Audi reklámkampánnyal próbálja ellensúlyozni az elektromos autókról alkotott tévhiteket
Következő cikkJóval elmarad versenytársaitól az Audi e-tron