A Tesla 1094 Model 3-at adott el Svájcban az előző hónapban az Auto Schweiz adatai szerint. A Model 3 körülbelül 27%-al előzte meg a második helyezettet, a rendkívül népszerű Skoda Octvaiát, amelyből 801-et értékesítettek. A Model 3 sikere jelentős mérföldkőnek számít, mivel rekordmértékű, 4,3%-os piaci részesedést tudott elérni a svájci autópiacon. Ezek igazán meggyőző adatok, főleg úgy, hogy a Tesla Model 3 csak februárban vált elérhetővé.

A Model 3 svájci népszerűsége jó tükrözi a jármű iránti érdeklődést, főleg akkor, ha azt is beleszámítjuk, hogy a kormány semmiféle kedvezménnyel nem járul hozzá az elektromos autók vásárlásához. Ahhoz, hogy a Model 3 jól teljesítsen a svájci autóvásárlók körében, meg kellett őket győznie. A2019 márciusi eladási adatok szerint az elektromos szedánnak ez sikerült.

Nemrég jött a hír arról, hogy Norvégiában is hasonló népszerűségnek örvend a jármű, és március hónapban az összes eladott autó 60%-a teljesen elektromos volt. A márciusban regisztrált több mint 18 ezer járműből 10,316 volt teljesen elektromos Norvégiában, és ebből 5,315 volt Tesla Model 3.

Fontos megjegyezni, hogy a Tesla még csak most kezdte meg a Model 3 nemzetközi terjesztését, az autó az európai piacok mellett eddig még csak Kínában vásárolható meg. A vállalat még idén tervezi a Model 3 új régiókba való eljuttatását, olyan országokba is, ahol jobbkormányos autókat használnak. Noha sokan kételkednek abban, hogy az Egyesült Államokban is valódi kereslet lenne a Model 3 iránt, még túl korai lenne legyinteni az elektromos autó nemzetközi potenciáljára.

Elon Musk szerint a Model Y SUV valószínűleg túl fogja szárnyalni a Model 3-at az eladási számok tekintetében. Ettől függetlenül a teljesen elektromos szedán minden bizonnyal továbbra erős eredményeket fog produkálni, főleg az európai piacoknak köszönhetően, ahol a szedán továbbra is népszerű. Ezt a Tesla is alátámasztja, egy hivatalos közleményük szerint Európában a középkategóriás prémium szedánok piaca több mint kétszer akkora, mint az Egyesült Államokban.

Előző cikkA Tesla Model 3 tarol a németeknél
Következő cikkAz Audi reklámkampánnyal próbálja ellensúlyozni az elektromos autókról alkotott tévhiteket