A Kia igazi sikertörténetet él meg a plug-in hibridjeink és teljesen elektromos járműveinek köszönhetően. Azonban most azzal a problémával kerültek szembe, hogy nehezen tudnak megfelelni az egyre növekvő keresletnek. A hírek szerint ezért abban gondolkodnak, hogy Európában is megkezdik az elektromos autók gyártását.
Amíg a Niro, Optima és Soul hibrideket és elektromos autókat jelenleg Dél-Koreáan gyártják, az Automotive News Europe szerint a Kia a szlovákiai gyárát az európai piacra összpontosíthatja. A Kia működési igazgatója Emilio Herrera azt nyilatkozta, hogy a vállalatnak 32 ezer elektromos autót kell eladnia minden évben 2021-től, hogy megfeleljen az EU emissziós előírásainak. Az EU arra igyekszik rábírni a Kiát, hogy 94 g/km-re csökkentse flottájának átlagos szén-dioxid kibocsátását 2021-re. Ezt csak úgy tudják elérni, ha még több plug-int adnak el.
A szlovákiai gyár jó pozícióban van ahhoz, hogy akkumulátorokat kapjon a Kia beszállítóitól, az LG-től és a SK Innovation-tól, mivel ezek a cégek is a kelet-európai gyártás felé kacsintgatnak. Az akkumulátorok gyártását érintő korlátok miatt több autógyártónak is – köztük a Volvo-nak – romlottak az eladási számai, mert nem tudnak eleget tenni a várható keresletnek.
Arról még nincs hír, hogy a Kia tervez-e ilyesmit Észak-Amerikában, ahol az átlagos üzemanyag-gazdaságosságukat kell csökkenteniük, mivel a legnagyobb arányban az SUV-k kelendőek. A georgia-i gyárukban az Optima középkategóriás szedán, a Sorento SUV és az új nyolc férőhelyes Telluride összeállításával van elfoglalva, és egy ilyen kezdeményezéshez újabb akkumulátor beszállítóra lenne szükségük Amerikában. Mindezzel együtt a hír hallatára egyértelmű, hogy a Kia számít a plug-inek töretlen népszerűségére, legalábbis az Európára való tekintettel biztosan. Nem lenne meglepő, hogyha az elektromos autókra helyeznék a marketing hangsúlyt, mivel így, vagy úgy, de meg kell felelniük azoknak a bizonyos emissziós előírásoknak.