A Nürburgring egy híresen nehéz pálya, nagy- és kis sebességű kanyarokat, különböző útburkolatokat és egyenetlen felszínt vonultat fel. Hosszúságából és nehézkes jellegéből adódóan sokszor használják arra, hogy egy jármű teljesítményéről teljes képet kapjanak. Az utóbbi időben emiatt egyre nagyobb számmal tesztelik itt az elektromos járműveket is, mivel az a kép alakult ki róluk, hogy nem képesek sokáig nagy teljesítményt nyújtani, a Nürburgringen pedig ez alapfeltétel.
Korábban már a Porsche is tesztelte itt elektromos autóit, a Taycan egyik változatával és további prototípusokkal tett meg köröket, a VW pedig a teljesen elektromos ID. R sportautójával próbálja megdönteni a pályán valaha ment legjobb idő rekordját.
Most a Tesla Model 3 Performance-on volt a sor, és be is bizonyította, hogy igenis végig tud menni a megterhelő versenypályán.
A videón egy kilenc perces kör látható, viszont nagy a forgalom, és nincs aktiválva a Tesla Track Mode sem, ami pedig kimondottan hasznos lenne ezen a pályán.
A fékhőmérséklet-jelző elég sokszor bekapcsol a kör alatt. A Track Mode ezen tudott volna segíteni egy kicsit, de azt már eddig is tudtuk, hogy a Tesla Performance fékek elbírnának egy kis fejlesztést, főleg akkor, amikor komolyabb használatnak vannak kitéve.
A legjobb elektromos autó által megtett idő a Nürburgringen a Nio EP9 szuperautóhoz fűződik, 6:45.90 köridővel, azonban ezt nem lehet összehasonlítani a Tesla Model 3 Performance nagy forgalomban megtett idejével.
Nem lepődnénk meg azon, ha két éven belül egy elektromos jármű tartaná a rekordot a Nürburgringen.