Azt már tudjuk, hogy a Porsche teljesen kihagyja a belsőégésű motort a következő generációs Macanból, amely 2021-ben fog megjelenni. Ez nem jelenti azt, hogy a jelenlegi crossover modellnek innentől vége van, egy előre meg nem határozott ideig békésen fognak megélni egymás mellett a teljesen elektromos változattal. A holland AutoRAI magazinnak adott interjúban Dr. Michael Steiner, a Porsche AG Kutatási és Fejlesztési igazgatóságának tagja több részletet is megosztott a Macan jövőjével kapcsolatban.

Steiner szerint a hagyományos meghajtású modell a következő generációs Macan érkezése után is elérhető lesz, sőt fejlesztésre kerül, és még évekig a piacon marad. Az elektromos modellel kapcsolatban az igazgató azt mondta a Porsche azon töri a fejét, hogy milyen nevet adjon neki, mivel például a „Turbo” annyira nem illik egy olyan autóhoz, ami nem hagyományos motort használ.

A fejlesztési programban résztvevők azon is gondolkoznak, hogy lenne-e értelme további karosszéria stílusokat is létrehozni a Macan számára. Steiner szerint egy „coupe” verzió mindenképpen az asztalon van. Emellett a Porsche egy olyan Macan kialakítását is elemzi, amelyik „több térrel” rendelkezik. A potenciális új modelleket az igazgató érdekesnek tartja, de még túl korán van ahhoz, hogy tudni lehessen, tényleg megépítik-e ezeket a verziókat.

Amíg a Porsche már ismeri a SUV coupe receptjét, a nagyobb térrel rendelkező változatra csak találgatni tudunk. Egy lehetséges forgatókönyv az, hogy kitolják a tengelytávolásot, így nagyobb helyet lehetne a hátul utazók lábainak biztosítani. Ez azért is esélyes, mert például Kínában – amelyik tavaly messze a Posrche legnagyobb piaca volt – kapkodnak a hosszú tengelytávolságú modellekért. A népköztársaságban a Porsche 80.108 autót adott el, ami majdnem 23 ezer járművel több, mint amit a második helyezett Egyesült Államokban értékesített.

Előző cikkA Tesla a Model S és X meghajtását fejleszti
Következő cikkNagyon jó az új Kia Soul Electric városi hatótávolsága