A német autógyártó több autót is bemutatott az utóbbi időben, amelyek az új, MEB platformot használó „I.D.” koncepció alatt futó flotta részei lesznek. Ide tartozik az I.D., egy Golf-méretű ferdehátú autó, ami az első elektromos tömegpiacra szánt modell lesz, és 2020-ban érkezik. A VW ezen kívül az I.D. VIZZION szedánt, az I.D. CROZZ teljesen elektromos crossovert, és az I.D. BUZZ elektromos mikrobuszt is bemutatta már, amit 2022-ben fognak megkezdeni gyártani Hannoverben. Korábban pedig már írtunk az I.D. Buggy-ról, amelynek jövője egyelőre még kérdéses.

Most az I.D. ROOMZZ-on a sor. Az SUV a Shanghai Auto Show kiállítás előtt került bemutatásra.”Ez az SUV olyan, mint egy monolit, mintha egyetlen tömbből vájták volna ki. Az akkumulátoros I.D. ROOMZZ úgy megy, mint kés a vajban, emellett csendesen és emisszió nélkül.” – nyilatkozta Klaus Bischoff, a Volskwagen vezető tervezője az újonnan bemutatott modell kapcsán.

A meghajtást érintően az I.D. ROOMZZ egy 82 kWh-os akkumulátort kapott, amellyel a WLTP szabvány szerint 450 km-ig, a kínai NEDC szabvány szerint pedig 475 km-ig lehet elmenni. A VW szerint az akkumulátor 150 kW töltést tesz lehetővé 80%-os töltöttséghez, kb. fél óra alatt.

Az akkumulátor két elektromos motort üzemeltet, a rendszer így 225 KW-s teljesítményre képes. Ezekkel a motorokkal az I.D: ROOMZZ 6,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/h-ra, a végsebessége pedig a 180 km/h-t éri el. A VW még azt is hozzátette, hogy a járművet a legmodernebb önvezető technológiával fogják ellátni.