Musk szerint a versenytársak ún. lidaron (azaz lézer alapú távérzékelésen) alapuló technológiája nem kifejezetten meggyőző. „Nem érdemes a lidarral foglalkozni.” – mondta Musk. „Mindenki, aki a lidart használja, kudarcra van ítélve. A technológia nem áll másból, csak fölösleges, drága kütyükből.”
A Tesla járművek kamerákat ér radart használnak az önvezetést lehetővé tevő képfelismerő rendszerükhöz, amit amúgy több szakértő is elégtelennek titulál.
Musk szerint a konkurencia idővel fel fog hagyni a lidarral, mert amint megoldják a képalkotást, már nem lesz rájuk szükség.
Az elmúlt három év során több mint egymilliárd dollár értékben fektettek be különböző vállalatok és magánszemélyek kb. 50 lidarral foglalkozó startup cégbe. A Reuters szerint csak 2018-ban 420 millió dollár volt a mennyiség.
Korábban Elon Musk a világ legjobbjának nevezte a Tesla által alkalmazott chipet, mivel azt kimondottan az önvezetés céljából hozták létre, amíg mások, mint például a Nvidia Corp, többcélú használatra terveznek chipeket. Musk azt is elmondta, hogy egy még fejlettebb chipen is dolgoznak, ami még háromszor jobb lesz a jelenleginél.
Pete Bannon, a Tesla önvezető hardver osztályának igazgatója szerint a Tesla chipje hétszer jobb teljesítményre képes, mint az Nvidia által készített Xavier rendszer. Az Nvidia szerint az összehasonlítás nem tükrözi a valóságot.
A Consumer Reports amerikai magazin felhívta a figyelmet arra, hogy kezeljük óvatosan a Tesla önvezetéssel kapcsolatos merész állításait, mert azok túl sokat ígérnek, és aztán nem teljesítenek.
„A Tesla önvezető rendszerével kapcsolatos kifejezéseket semmiféle adat nem támasztja alá. Valószínűsíthető, hogy a prezentáció célja ezúttal nem a vásárlók, hanem a befektetők megnyugtatása volt.” – állt a Consumer Reports írásában.