A Geely egy vadonatúj szedánnal indítja el a Geometry elektromos márkát

Az autógyártó egy újabb márkát dob piacra, egész pontosan a felsőkategóriás elektromos autók kínai piacára.

0
138

A Geely az elmúlt pár évben szorgosan bővíti portfólióját, jelenleg a Volvo, a Lotus, és már a Smart is alájuk tartozik. Most egy új márkát indítanak, ami csak a prémium teljesen elektromos járművekre fog fókuszálni. A Geometry idén áprilisban, Szingapúrban mutatkozott be első járműjével, amit stílszerűen Geometry A-nak neveztek el. A szedán egy töltéssel 500 km-t fog tudni megtenni.

A Geely sajtóközleménye szerint, melyben elkötelezettségüket fejezik ki az új energiák iránt, a Geometry annak a jövőt megcélzó projektjének a része, ahol a technológia fenntartható környezetet és biztonságos mobilitást tesz lehetővé. A Geometry A az első abból a tíz modellből, amit a Geely 2025-ig szeretne létrehozni a Geometry márkanév alatt. A felhozatal idővel kisbuszokat és SUV-kat is tartalmazni fog majd.

Elsőre két akkumulátor kapacitás lesz elérhető: az első 51,9 kWh-val 410 km-es hatótávolságra lesz képes, a második pedig 61,9 kWh-al 500 km-ig fog tudni elmenni. A Geely az egyenáramú gyorstöltést is támogatja, és azt is megtudtuk, hogy a Geometry szedán 8,8 másodperc fog felgyorsulni 100 km/h sebességre. Az autó tartozéka lesz a Geely által L2+-nak nevezett intelligens vezetési funkció is, ami valószínűleg a Tesla robotpilótájára fog hasonlítani, viszont „önvezetés”-ről nem tettek sehol említést.

Az árak Kínában 31,250 dollárnál kezdődnek, még mindenféle állami támogatás előtt. A Geometry A ennek megfelelően a prémium elektromos járműpiac alsóházába kerül, és  így vélhetően nem fog a nemsokára érkező Polestar 2, és további tervezett elektromos Volvok útjába kerülni.