A háromsoros, hétüléses SUV modell először 2021-ben lesz elérhető Kínában, és a VW elektromos zászlóshajójának fog számítani az ázsiai országban.
Herbert Diess, a VW vezérigazgatója csak annyit árult el, hogy idővel az I.D. Roomzz más piacokra is eljut majd, több részletet nem osztott meg. Jürgen Stackmann értékesítési és marketing igazgató szerint az SUV egy nap elér majd az Egyesült Államokba is, de azt nem tartja valószínűnek, hogy Európában is piacra dobnák azt, mivel ott jóval kisebb az igény az „extralarge” járművekre.
Az új SUV a VW skálázható MEB elektromos platformján fog alapulni, és 82 kWh-s akkumulátora két motort fog működtetni: egy 150 kW-osat elöl, egy 75kW-osat pedig hátul. Mindehhez vezeték nélküli töltés is elérhető lesz. A VW szerint az autó hatótávolsága 450 km lesz a WLTP szabvány szerint, 0-100 km/h-ra 6,6 másodperc alatt gyorsul fel, és a szoftverkorlátozott végsebessége 180 km/h lesz.
A koncepció rugalmas ülésekkel jön, forgathatók, hátradönthetők, ami azt jelenti, hogy egy „négy keréken mozgó szobának” is lehet tekinteni az autót. Negyedik szintű önvezetést is kapni fog, azaz a legtöbb helyzetben emberi közbeavatkozás nélkül lesz képes vezetni, és ilyenkor a kormány is arrébb húzódik, hogy több hely legyen.
„Több mint 22 millió elektromos autót szeretnénk legyártani az elkövetkező 10 évsorán” – mondta Diess, majd hozzátette, hogy a VW mérnökeinek fele jelenleg Kínának szánt termékeken dolgozik. Thomas Ulbrich, az e-mobilitás részleg vezetője szerint a Volkswagen Group 33 elektromos modellt fog létrehozni 2023-ig a MEB platformot alkalmazva, olyan márkanevek számára, mint a Skoda, a Seat, az Audi és a VW márkák. A vállalat 16 gyárát fordítja az elektromos járművek sorozatgyártására.