A Volkswagen teljesen újragondolt, elektromos felhozatala, az „I.D.” sorozat kevesebb, mint egy év múlva már itt is van. A német autógyártó 2020-ban fogja megkezdeni az első I.D. árusítását. A flottában helyet kapott egy szedán amely a Tesla Model S versenytársa kíván lenni, egy-két nagyon meggyőzően festő crossover, egy hatchback és még az ikonikus kisbusz teljesen újjászületett változata is. A második részben az I.D. sorozat második, később megjelenő négyesét mutatjuk be.

I.D. Buzz

Mikor lesz kapható: 2022

A Buzz koncepcióról beszélnek a legtöbben. Pontosan azt kínálja, amit az emberek látni szeretnének, ami nem más, mint egy akkumulátoros mikrobusz. Sajnos 2022-ig nem fog ideérni. Amikor viszont ideér, hatótávolsága valahol 430 és 550 km között lesz, és akár 369 lóerős teljesítményre is képes lesz, de az majd az akkumulátortól fog függeni (a kezdeti 48 kWh-s akkumulátortól akár 111 kWh-s is elérhető lehet majd).

I.D. Buzz Cargo

Mikor lesz kapható: 2022

Az I.D. Buzz Cargo nem különbözik sokban a Buzz kisbusztól. Az akkumulátorok, hatótávok és teljesítmény mind megegyezik. A Buzz Cargo viszont elhagyja a hátsó ablakot, és kiskereskedelmi használatra átalakítja át az utasteret.

I.D. Vizzion

Mikor lesz kapható: 2022

Amíg a Buzz, Crozz és Roomzz mind a SUV-centrikus közönségnek próbál apellálni, addig az I.D. Vizzion a szedán rajongóinak lesz majd érdekes. Akkumulátora 111 kWh-s lesz, és 302 lóerős teljesítményével akár 650 km-ig is el fog tudni menni egy töltéssel. A Vizzion a később piacra kerülő modellek közé fog tartozni.

I.D. R Pikes Peak

Mikor lesz kapható: ???

A VW a teljesen elektromos, 68 lóerős ID R koncepciót tavaly mutatta be a Pikes Peak versenypályán, ahol az egyből megdöntötte a Peugeot hegymeneti rekordját, méghozzá nem is akárhogy, 17 másodperccel, valamint elsőként ment végig a teljes pályán 8 perc alatt. Nemsokára a Nürburgringen is ki fogja magát próbálni.

Több mint valószínű, hogy a VW nem fogja az I.D. R-t a vásárlók számára is elérhetővé tenni. De mi azt mondjuk, miért ne? Egy korlátozott számú VW szuperautó csak nem árt az üzletnek. Legrosszabb esetben felkelti az übergazdagok érdeklődését az elektromos autók iránt.

Előző cikkÍgy nézhet ki a Ducati első elektromos motorja
Következő cikkKésnek az E-Tron kiszállítások és „büntetés” jár a lemondott rendelésekért