A leendő vásárlók egy ezer eurós foglaló letétele után regisztrálhatnak online az ID.3 speciális kiadású ferde hátú elektromos autóra. A speciális kiadás ára 40 ezer euró alatt van, a sztenderd ID.3 modell pedig kevesebb mint 30 ezer euróba fog kerülni.
Azok akik előrendelték az ID.3-at ingyen töltést is kapnak „az első évben maximum 2000 kWh-ig” a VW-vel partnerkapcsolatban álló töltőhálózatokon, beleértve az IONITY hálózatot is.
A Volkswagen 30 ezer darabra korlátozza a speciális kiadást, és üdvözli a vártnál jelentősen magasabb érdeklődést. Az első 24 óra alatt beérkező tízezer előrendelés még a német autógyártó számítógépes rendszerét is kiakasztotta:
„Előfordul néha, hogy technikai problémák lépnek fel, amikor nagyszámú felhasználó egyszerre próbálja igénybe venni a rendszert. Ez bizonyos országokban megnövekedett várakozási időkhöz és félbeszakadó regisztrációs folyamatokhoz vezet. A Volkswagen mindent megtesz, hogy megszüntesse ezeket a problémákat.”
Összehasonlításképpen a Tesla 232 ezer előrendelést jegyzett a Model 3 kapcsán az első nap 2016-ban, de ez egy globális szám volt. Azok a rendelések (visszatéríthető) ezer dolláros foglalóval voltak igényelhetők.
Emellett a Volkswagen azt is bejelentette, hogy 200 autót már megépített az ID.3-ból, még a sorozatgyártás előtt, ami 2019 végén fog megkezdődni. Érdekes viszont, hogy a VW külön megjegyzi, hogy a kiszállításokra csak 2020 második felében lehet számítani.
Az ID.3 speciális kiadása a hatcback közepes méretű akkumulátor opcióját kapja, melynek kapacitása 58 kWh, ami 420 km-es hatótávot tesz lehetővé a WLTP szabvány szerint. A sztenderd ID.3 akkumulátora három opcióban lesz majd elérhető: 45 kWh, 58 kWh és 77 kWh, a hatótávolságok pedig 330 és 550 km között fognak mozogni.