2018-ban a Nissan LEAF (40 kWh-s kapacitás) volt a legkeresettebb teljesen elektromos autó Európában, több mint 40 600 darabot adtak el összesen, ami több mint 1,6 GWh-nyi akkumulátor kapacitást jelent.

Mivel az Envision AESC, a Sunderland-ben lévő akkumulátorgyár új tulajdonosa azt nyilatkozta, hogy 1,9 GWh-nyi akkumulátor legyártására képesek az Egyesült Királyságban, felmerül a kérdés, hogyan fogja tudni a Nissan az új, 62 kWh-s LEAF verziójának gyártását menedzselni.

Teljes gőzzel a 1,9 GWh-nyi kapacitás összesen kb. 30 600 62 kWh-s akkumulátor legyártására lenne elég, és ha azt vesszük, hogy a teljes termelés fele 40 kWh-s akkumulátor, akkor is nehéz lenne legyártani 40 ezer LEAF-et ebben az évben Európában. Ne felejtsük el azt sem, hogy több ezer, Sunderland-ben készülő 40 kWh-s akkumulátort a Nissan e-NV200-hoz kell félretenni.

Így az biztos, hogy nincs elég akkumulátor. Legalábbis addig, amíg az Envision AESC nem bővíti a gyártósorait, vagy nem folyamodik segítségért az Egyesült Államokhoz és Japánhoz, azonban feltehetőleg nem azért létesített a Nissan helyi akkumulátorgyárat, hogy aztán Japánból kelljen exportálnia azokat.

Szóval nagyon úgy fest, hogy idén a Nissannak problémája lesz az akkumulátor-ellátást érintően, ami semmiképp sem jó hír, főleg, ha az egyre erősödő konkurenciát is számításba vesszük.

Viszont érdemes megjegyezni, hogy az Egyesült Államokban nem igazán kapkodnak a LEAF iránt, és 3 GWh-s gyáruk kihasználatlanul működik.

Mindez talán megmagyarázza, hogy miért emelte meg a Nissan a LEAF árát az Egyesült Királyságban több mint 6%-al.

Előző cikkAz Uber CEO-ja szerint Elon Musk rosszul becsüli meg a robot taxik érkezésének idejét
Következő cikkAz AAA szerint a vásárlók továbbra sem túl lelkesek az elektromos autók iránt