A probléma hátterében az Egyesült Államokban és Kanadában rendkívül nagy népszerűségnek örvendő pickup truck-ok és SUV-k állnak. Mivel ezeknél a nagyméretű autókra nem feltétlenül a mértéktartás jellemző, a megnövekedett eladási számoknak köszönhetően sikerült semmissé tenni az elektromos autóknak titulált szén-dioxid kibocsátást érintő csökkenést, és még rá is pakoltak egy lapáttal. Csak összehasonlításképpen a Model S 2012-es piacra kerülése óta a Tesla 21 ezer járművet adott el Kanadában. Ugyanez idő alatt csak a Ford 135 ezer F-150 pickupot értékesített évente. És akkor ez még csak Kanada. Kaliforniában például, ahol a plug-in járművek mára az autók 10%-ért felelnek, az emberek több F-150-et vásároltak, mind ahány plug-in járművet összesen. Arról már nem is beszélve, hogy márkától függetlenül, összesítve háromszor annyi pick up kelt el, mint elektromos jármű. A pick-up mánia az Észak-amerikai kontinensen kívül már annyira nem jellemző, viszont az SUV-kért világszerte odavannak az autóvásárlók. Kínában és Európában is élénk kereslet van irántuk.

A Forbes jelentése szerint az évente világszerte elégetett benzin évek óta csak emelkedik. Az amerikai vásárlók 2012-ben 8,7 millió hordónyi benzint használtak el naponta, majd 2016-ra ez 9,3 millió hordóra nőtt. Az amerikai energiaügyi minisztérium szerint 2019-ben 9,4 millió hordó lesz a napi fogyasztás szintje.

Így tehát amíg nem sikerül csitítatni a benzinzabáló autók iránti étvágyat, az elektromos autók által megspórolt benzin és emisszió nem lesz több, mint statisztikai adat.

Előző cikkA megújuló energiák ára soha nem volt még olyan alacsony, mint most
Következő cikkA Jaguar I-Pace a Tesla Model 3 / Y riválisa, és nem hasonlít a Model X-re