Két éven belül a vállalat öt teljesen elektromos sorozatgyártott járművel fog előállni: a BMW i3 mellett, amelyből eddig már több mint 150 ezer darabot legyártottak, még idén megkezdik a teljesen elektromos MINI gyártását. Ezután 2020-ban érkezik az ugyancsak teljesen elektromos BMW iX3, és 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4. (A MINI-t oxfordban, az iX3-at Senjangban, Kínában, az iNEXT-et a Németországi Dingolfing-ban, az i4-et pedig Münchenben fogják gyártani.)
A BMW csoport rendelkezik jelenleg a legszélesebb elektrifikált járműválasztékkal a piacon. Az idei genfi autókiállításon a BMW 3 Series a BMW 7 Series, a BMW X5 kapcsán is új és megnövekedett elektromos hatótávolsággal rendelkező plug-in hibrid verzióakt mutattak be, a teljesen új BMW X3 plug-in hibrid mellett. Pár héttel később a BMW X1 nagy tengelytávolságú verziójának frissített hibrid változatát tekinthették meg a sanghaji autókiállításon. Ezt a modellt a BMW amúgy helyben, kimondottan a kínai piac számára gyártják. Az elektromos meghajtási koncepciók sokfélesége is a vállalat fenntarthatósági célkitűzéseit támasztja alá.
„A piacunk globáis. Nem akarjuk megmondani az embereknek, hogy mit csináljanak, ehelyett inspirálni szeretnénk őket szerte a világon. A rugalmas elektrifikációs stratégiánk is ezt a megközelítést támasztja alá, és lehetővé teszi számunkra, hogy egyszerre a világ több részét is kiszolgáljuk. Ez azért is fontos, mert az alternatív meghajtás-rendszerek bevezetése különböző helyeken különböző sebességgel történik,” – hangsúlyozta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vállalat múlt héten tartott éves közgyűlésén. „A technológiai nyitottság kulcsfontosságú ahhoz, hogy készen álljunk az egyes országokat érintő szabályozási követelményeknek és vásárlói igényeknek.” – tette hozzá az igazgató.
A BMW további elektrifikációs terveiről a következő bejegyzésben írunk.