Az Audi ráerősít a plug-in hibridekre

És a BMW-hez hasonlóan a plug-in hibridek következő generációját nagyobb hatótávolsággal és teljesítménnyel pumpálja fel.

0
114

Idén az Audi a PHEV-ek új generációjának bevezetésével szeretné visszafordítani azt a plug-in hibrideket érintő visszaesést, amit a NEDC-ről a WLTP-re való átállás okozott.

A német autógyártó négy új modellt jelentett be a genfi autókiállításon:

  • Audi Q5 TFSI e (két verzió – comfort és performance)
  • Audi A6 TFSI e (két verzió – comfort és performance)
  • Audi A7 Sportback TSFI e (két verzió – comfort és performance)
  • Audi A8 TFSI e

Ezek közül az első, az Audi Q5 55 TFSI e quattro, 2019 harmadik negyedévében érkezhet. Már elkezdték fogadni a rendeléseket, a kezdeti ár 60,450 euro Németországban. Nagy-Britanniában a Q5 PHEV 55 ezer fontnál kezdődik.

Az Audi Q5 55 TFSI e quattro egy 14.1 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, és a WLTP szabvány szerint 40 km-t tud vele megtenni.

A második generációs plug-in hibrid meghajtás jóval többre képes, mint az előző generáció (amit az A3 e-tron is használt kezdetben).

Mivel az autóvásárlók többsége még nem kész arra, hogy teljesen elektromos autó mellett döntsön, valószínűsíthető, hogy a Q5 és a többi újgenerációs PHEV-ek iránt újfent nagyobb lesz a kereslet. Főleg azokban az országokban, ahol állami támogatást lehet igényelni az ilyen járművekhez.

Az Audi Q5 55 TFSI e quattro specifikációi:

  • 14,1 kWh-s folyadékhűtött akkumulátor
  • 381 V-s rendszerfeszültség
  • több mint 40 km-es teljesen elektromos hatótávolság (WLTP)
  • 5,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra
  • 239 km/h-s végsebesség
  • elektromos vezetés 135 km/h-ig
  • 270 kW-os rendszerteljesítmény és 500 Nm nyomaték
  • összkerék-meghajtás
  • négyhengeres benzinmotor 185 kW-es teljesítménnyel és 370 Nm nyomatékkal
  • elektromos motor 105 kW-os csúcsteljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal
  • 7,4 kW-os fedélzeti töltő kb. kétórás töltéshez