Idén az Audi a PHEV-ek új generációjának bevezetésével szeretné visszafordítani azt a plug-in hibrideket érintő visszaesést, amit a NEDC-ről a WLTP-re való átállás okozott.
A német autógyártó négy új modellt jelentett be a genfi autókiállításon:
- Audi Q5 TFSI e (két verzió – comfort és performance)
- Audi A6 TFSI e (két verzió – comfort és performance)
- Audi A7 Sportback TSFI e (két verzió – comfort és performance)
- Audi A8 TFSI e
Ezek közül az első, az Audi Q5 55 TFSI e quattro, 2019 harmadik negyedévében érkezhet. Már elkezdték fogadni a rendeléseket, a kezdeti ár 60,450 euro Németországban. Nagy-Britanniában a Q5 PHEV 55 ezer fontnál kezdődik.
Az Audi Q5 55 TFSI e quattro egy 14.1 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, és a WLTP szabvány szerint 40 km-t tud vele megtenni.
A második generációs plug-in hibrid meghajtás jóval többre képes, mint az előző generáció (amit az A3 e-tron is használt kezdetben).
Mivel az autóvásárlók többsége még nem kész arra, hogy teljesen elektromos autó mellett döntsön, valószínűsíthető, hogy a Q5 és a többi újgenerációs PHEV-ek iránt újfent nagyobb lesz a kereslet. Főleg azokban az országokban, ahol állami támogatást lehet igényelni az ilyen járművekhez.
Az Audi Q5 55 TFSI e quattro specifikációi:
- 14,1 kWh-s folyadékhűtött akkumulátor
- 381 V-s rendszerfeszültség
- több mint 40 km-es teljesen elektromos hatótávolság (WLTP)
- 5,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra
- 239 km/h-s végsebesség
- elektromos vezetés 135 km/h-ig
- 270 kW-os rendszerteljesítmény és 500 Nm nyomaték
- összkerék-meghajtás
- négyhengeres benzinmotor 185 kW-es teljesítménnyel és 370 Nm nyomatékkal
- elektromos motor 105 kW-os csúcsteljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal
- 7,4 kW-os fedélzeti töltő kb. kétórás töltéshez