A Hyundai nemrég jelentette be, hogy felfrissíti az IONIQ modellt, amelynek hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos változataiból több mint 60 ezret adtak el 2016 óta.
Az új IONIQ új külsőt és belsőt kapott (köztük infotainment szolgáltatásokat is), átfogó kapcsolhatóságot (Blue Link szolgáltatások), új biztonsági funkciót (SmartSense és vezetést segítő rendszerek).
A legkomolyabb, hardvert érintő újítások azonban csak a teljesen elektromos verziót érintik:
- az akkumulátor kapacitás 28 kWh-ról 38,3 kWh-ra növekedett (36%-al)
- a megcélzott hatótávolság a WLTP szabvány szerint 293,8 km
- az elektromos motor teljesítménye 88 kW-ról 100 kW-ra növekedett
- a fedélzeti töltő teljesítménye 6,6 kW-ról 7,2 kW-ra emelkedett
- mostantól egypedálos módban is vezethető
Az új Hyundai IONIQ Electric 2019 szeptemberétől válik elérhetővé Európában. Az árakról egyelőre nincs túl sok információ, de azt lehet tudni, hogy Németországban 34.900 euróba fog kerülni az autó, ami kicsit több, mint amennyit az előző verzióért kértek (33.300 euro).
A Hyundai IONIQ Electric specifikációi:
- 38,3 kWh-s lítiumion polimer akkumulátor
- 293,8 km-es hatótávolság a WLTP szabvány szerint
- 100 kW-os motor 295 Nm nyomatékkal
- 164 km/h-s végsebesség
- 7,2 kW-s fedélzeti töltő
- sztenderd AC töltés kb. 6 óra és 5 perc alatt
- DC gyorstöltés (80%) kevesebb, mint egy óra alatt (kb. 57 perc az 50 kW-s töltővel és 54 perc a 100 kW-os töltővel)
- maximális teherbírás: 460 kg
- teljes súly: 1,880 kg
A Hyundai IONIQ Plug-In specifikációi:
- 8,9 kWh-s lítiumion polimer akkumulátor (59 kW-os teljesítmény, 360 V-s névleges teljesítmény)
- rendszerteljesítmény: 104 kW, 265 Nm nyomatékkal
- 6L KAPPA 1.6 ATKINSON GDI motor (105 lóerő, 147 Nm) és egy 44,5 kW-os és 170 Nm-es elektromos motor
- 3,3 kW-os fedélzeti töltő
- maximális teherbírás: 475 kg
- teljes súly: 1,970 kg