Toyota nemrég bejelentette, hogy 2025-re mindegyik modellkének „elektrifikált” változata is elérhető lesz. Ezután következett az a hír, hogy a Toyota és a Subaru összefog annak érdekében, hogy együtt létrehozzanak egy teljesen elektromos platformot, amit a két márka közepes- és nagyméretű személyautói használnának.
A hír azért is érdekes, mert eddig a Toyota nem éppen arról volt híres, hogy a teljesen elektromos megoldásokat támogatták volna, ehelyett inkább a hibridek oldalán álltak, melyekkel szerintük hatékonyabban lehet áthidalni azt az időszakot, amíg hidrogén üzemanyagcellákat lehet majd használni, az akkumulátort használó elektromos modelleket pedig úgy ahogy vannak, át lehet ugrani.
Elképzelhető azonban, hogy rájöttek, hogy egy igazán ütőképes üzemanyagcellás technológiára még ez jó 10-15 évet várni kell, így inkább úgy döntöttek, hogy összedobják a Subaru-val amijük van, és kialakítanak egy elektromos platformot.
Kérdés, hogy mindezt csak a látszat kedvéért teszik, és továbbra is a hibridekre fognak fókuszálni? A Toyota és a Lexus felelős a világszerte eladott hibridek 80%-ért, így ez az üzletág elég jól megy nekik.
Amúgy a Toyota egyetlen plug-in autója, a Prius Prime jelenleg a legjobban kelendő plug-in hibrid az amerikai piacon, és 2019-ben csak a Tesla Model 3 előzte meg a plug-in járművek eladási számainak tekintetében. Ez azt jelenti, hogy a Toyota igenis képes létrehozni olyan plug-in autókat, amit vesznek is, csak úgy tűnik, hogy annyira nem akar.
Az idei New York-i autókiállításon bemutatásra került a Mirai, és szó volt arról, hogy mennyire biztonságos, nem mérgező és emisszió-mentes a hidrogén, viszont senki sem beszélt akkumulátoros elektromos járművekről, illetve arról sem, hogy elektrifikálnák a kínálatukat. Meglátjuk, hogy mennyire veszi komolyan ezt a témát a Toyota.