A Porsche mindig is híres volt az autói legendás teljesítményéről, és a remények szerint képesek lesznek haladni a korral és az ezzel járó elektrifikációs kezdeményezésekkel. Ha ez sikerül nekik, akkor több mint valószínű, hogy meg fogják tudni győzni a sportautók szerelmeseit is az elektromos autókkal kapcsolatban.

Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy a nemsokára érkező Taycan-t olyan lesz vezetni, mintha egy 911-et vezetnénk. A Handelsblatt-nak adott interjúban Blume Elon Muskot is magasztalta, akinek nagyra értékeli bátorságát és újító szellemét. Emellett azért kiemelte, hogy a Tesla és a Porsche más-más szemszögből közelíti meg az elektrifikációt, és a Porsche esetében a Taycan-nak muszáj olyan teljesítményt nyújtania, mint amilyet a 911 nyújt.

A vezérigazgató bevallotta, hogy a Porsche egyelőre nem lesz képes felvenni a versenyt a Tesla felhozatalával, egyrészt azért mert csak húszezer Taycan-t terveznek idén legyártani, és ennek nagyjából a felét fogják tudni kiszállítani. Ezzel ellentétben a Tesla ennél havonta is több teljesen elektromos autót szállít csak Észak-Amerikában.

A Porsche egyik legnagyobb előnye a Teslával szemben az autók teljesítményében rejlik, amelyről Blume így nyilatkozott:

„Az elektromos mobilitás egyik előnye, hogy az akkumulátor miatt a súlypont alacsonyabbra kerül, mint a 911 esetében, és többek közt nincs kuplung és kardántengely sem. Ha ezt hozzáadjuk az alvázzal kapcsolatos szakértelmünkkel, akkor igazán nagy előnnyel nézünk szembe, főleg a vezetési dinamika esetében.”

Annak ellenére, hogy a gyártás kezdetben limitált mennyiségben fog történni, ha Porsche új rajongókat tud szerezni az új modellnek köszönhetően, akkor minden valószínűséggel meg fogják növelni az eredetileg tervezett mennyiséget.

Előző cikkA Honda e elektromos platform 35,5 kWh-s aksit kap
Következő cikkA jövő mobilitása a Nissan szemszögéből