Kínában a sok nagyvárost érintő forgalmi és légszennyezési problémák miatt rendszámkvóták kerültek bevezetésre, melyek szigorúan limitálják a közlekedésben résztvevő autók számát.
Egyes városokban ez a kvóta az elektromos autókat is magába foglalja, viszont a kínai kormány most hivatalosan is állást foglalt ez ügyben, és mostantól az „új energiát” alkalmazó járművekre nem vonatkozik a kvóta.
A korábbi rendszer negatív hatással volt az elektromos járművek eladási számaira, és az autógyártók különféle módszerekkel próbálták azt megkerülni. A Tesla például rendszámbérlő kezdeményezést indított a pekingi Model 3 vásárlók számára. Azonban kérdések merültek fel a program törvényességét érintően, így végülis a Tesla visszakozott.
Azonban az újonnan meghozott törvénynek köszönhetően nincs szükség tovább kiskapukra. Pekingben körülbelül hárommillió ember várt rendszámra, azaz új autóra tavaly, és mindössze hatvanezer rendszámot kaptak elektromos járművek.
Szóval ez mindenképpen jó hír az olyan elektromos autógyártók számára, mint például a Tesla, amelyekre nem érvényesek a szokásos elektromos autókat támogató állami kedvezmények.
Kína most változtatja meg az elektrifikációs stratégiáját, és a hangsúly a kedvezményeken alapuló rendszerről a zéró-emissziós jármű projektre került, melyet a jövő évtől kezdődően fognak teljes sebességgel futtatni.
Noha az elektromos autót vásárlók nem fognak nagy árengedményeket kapni, az autógyártóknak a helyi törvénykezés szerint többet kell majd tartaniuk belőlük, ha a benzines változatokat is árusítani szeretnék, a bővebb kínálat pedig alacsonyabb árakat eredményez az elektromos autók szempontjából.