A Nissan bejelentette, hogy a nagy hatótávolsággal rendelkező LEAF e+ verzió elérhetővé vált Európában, megkezdődtek a kiszállítások, valamint tesztvezetések is indulnak a vásárlók és a forgalmazók számára.

A Nissan így tartja a még januárban saját maga által felállított határidőt a kiszállítások megkezdésére. A japán autógyártó szerint körülbelül 8000 rendelést kaptak az új e+ verzióra, ami 62 kWh-s akkumulátorral és a WLTP szabvány szerint 285 km-es hatótávolsággal rendelkezik. (EPA hatótávolság: 364 km.)

A nyolcezer megrendelés annyira nem sok, ha megnézzük, hogy a meghirdetés utáni első hónapban 3000 előrendelést tettek a leendő vásárolók. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ez a korlátozott verziók és az alap LEAF közötti árkülönbség, vagy az időközben a piacra kerülő konkurencia (például a Volkswagen ID.3) miatt van.

Az európai kezdőárak a következőek:

  • LEAF (40 kWh): 35 400 euro (kb. 11 és fél millió Ft)
  • LEAF 3.ZERO (40 kWh): 39 900 euro (kb. 13 millió Ft)
  • LEAF 3.ZERO e+ (62 kWh): 45 000 euro (kb. 14 és fél millió Ft)

A Nissan LEAF e+ specifikációi (a LEAF 40 kWh-al összevetve):

  • 62 kWh-os akkumulátor (55%-al nagyobb kapacitás, 25%-al több energia, hasonló méret)
  • 288 lítiumion cella (192 cella)
  • akkumulátor garancia: mindkét esetben 8 év / 160 ezer km (amelyik előbb megtörténik)
  • 364 km-es EPA hatótávolság (243 km)
  • 385 km-es WLTP hatótávolság (285 km)
  • 458 km-es WLTC (Japán) hatótávolság (322 km)
  • 570 km-es JC08 (Japán) hatótávolság (400 km)
  • 160 kW-os elektromos motor (110 kW)
  • 340 Nm nyomaték (320Nm)
  • 70 kW-os (100 kW csúcs) gyorstöltés (kevesebb mint 50 kW)
Előző cikkA Peugeot bemutatja az e-2008-at
Következő cikkA fuvarozócégek többsége tervezi, hogy elektromosra váltson