Az elmúlt évtizedben a járművek rendkívüli technológiai fejlődésen mentek keresztül. Manapság már gyakori, hogy egy autó fejlett vezetést segítő funkciókkal rendelkezzen, melyek segítenek a sofőrnek a helyes sávban maradni, vészfékezni, tartani a követési távolságot, vagy a forgalomhoz igazítani a sebességet.

Ez egy izgalmas folyamat és sokan tisztában is vannak vele, hogy néz ki a teljes önvezetés felé vezető út. Ugyanakkor nagyon sokan még mindig nem értik pontosan, hogy hol is ér véget ezeknek a rendszereknek a tudománya. A Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS) ebben a témában végzett kutatást, és azt találta, hogy a válaszadók jelentős része úgy véli, ezek a második szintű vezetést segítő rendszerek már elérték a lehető legmagasabb fejlettségi fokozatot.

A válaszadók 48%-a szerint a Tesla Autopilot módjában nem kell a kormányon tartani a kezet, a Nissan ProPilot Assist esetében ez az arány 33%, a Cadillac Super Cruise-nál pedig 27%. A válaszadók 6%-a gondolta úgy, hogy az Autopilot mód alatt biztonságos egyet szundítani, de a többi rendszer esetében is 3% vélekedett így.   

A félreértés egyik oka az, hogy a válaszadók nem használták még ezeket a rendszereket. Noha a technológia egyre elterjedtebbé válik, a forgalomban résztvevő autóknak még mindig csak töredéke képes alkalmazni akár csak a legalapvetőbb önálló funkciókat. Miután a tulajdonos elkezdi használni ezeket a rendszereket, minden egyértelművé válik.

De az első benyomás is fontos, és az IIHS szerint több rendszer elnevezése is olyan önvezetésre enged következtetni, amit a jelenlegi technológia még nem tesz lehetővé. Az intézet azt szorgalmazza, hogy az autógyártók a névadásnál azt is vegyék figyelembe, hogy az milyen üzenetet közvetít a vásárlók felé.

Előző cikkIdén májusban a BYD 56%-al növelte az eladott plug-in autók számát
Következő cikkElektromos autók a TV-ben – a múlt