A fagylaltárus járművek többsége, főleg a régebbi modellek, dízelmotort használnak, melyeknek akkor is járniuk kell, amikor a kocsi nincs úton, hogy működésben tartsa a fagyasztó berendezést. Az új kezdeményezés viszont most lehetőséget teremt arra, hogy ezeket a járműveket elektrifikálni, és így az emissziót pedig csökkenteni lehessen.

Az e-NV200 egy 40 kWh-s akkucsomaggal rendelkezik, amivel a WLTP szabvány szerint 200 km-t tud megtenni. Ez bőven elég arra, hogy egy fagyiskocsi megtegye napi köreit, azonban ez a hatótávolság alaposan megcsappanna, ha az akkumulátornak egyben a fagyasztó berendezést is működés alatt kellene tartania. Erre a Nissan talált egy megoldást.

A jármű a Nissan Energy ROAM hordozható akkucsomag rendszert használja arra, hogy ellássa energiával a fedélzeti felszerelést. A két alkalmazott Nissan Energy ROAM egység összesen 1.4 kWh energiát képesek tárolni, és maximum 1-1 kW teljesítményre képesek. Ez az energiatároló-rendszer egyik első hivatalos alkalmazása.

A teljesen elektromos, zéró emissziós fagyiskocsit az Egyesült Királyságban június 20-án tartott „Tiszta Levegő Napján” mutatták be.

A Nissan Energy ROAM amúgy még idén elérhető lesz Európában, az árakat nemsokára bejelentik. Az e-NV200 elektromos kisbuszt pedig jelenleg tíz európai országban lehet megvásárolni, és a 40 kWh-os akkucsomaggal rendelkező új verzió rendkívül népszerűnek is bizonyul.

A Nissan úgy látja, hogy a kereskedelmi ügyfelek is elkezdtek egyre komolyabban az elektromos járművekben gondolkodni, amit mi sem bizonyít jobban, hogy már több mint tízezer rendelést fogadtak az e-NV200 elektromos kisbusszal kapcsolatban.

Előző cikkA GE bezárja gázerőművét és akkumulátor gyárat létesít helyette
Következő cikkA VW szerint nem lesz gond az akkucella-ellátással