Alapjáraton szinte lehetetlen komoly energiával ellátni egy autót, ha csak napenergiát használunk, mivel egy autón nincs elég hely ahhoz, hogy elegendő mennyiségű panelt lehessen kihelyezni.

Az Eindhoveni Műszaki Egyetem diákjai alapított startup cég azonban korábban már bizonyított, amikor a World Solar Challenge versenyre egy olyan autót alkottak meg, amely több energiát képes termelni, mint amennyit fogyaszt.

Az az autó egy versenyre épült, de egy közúti forgalomra is alkalmas jármű megalkotása már más tészta. Viszont pont erre készülnek most a Lightyear One-al.

Mutatunk pár képet a bejelentett prototípusról:

Ahogy azt látni lehet, rendkívül aerodinamikus a dizájn. A vállalat a hatékonyságra helyezi a hangsúlyt, itt játszik nagy szerepet a napenergiás autók tervezésével szerzett tapasztalatuk.

Az autó hatótávolsága állítólag 725 km lesz a WLTP szabvány szerint. Mindezt egy viszonylag kisméretű akkumulátor fogja lehetővé tenni, amit viszont közvetlenül a nap is tölteni tud majd a Lightyear One-on elhelyezett napelem cellákon keresztül, még akkor is, ha a tető egy része, vagy a motorháztető árnyékban van. Így az autó évente kb. 20 ezer kilométernyi energiát tud termelni magának. Mindezek felett könnyebb lesz a töltés is, mivel ugyanannyi energia töltése utána nagyobb lesz a hatótávolság. Egy átlagos 230V-os csatlakozóval egy éjszaka alatt 400 km-t lehet tölteni. Ez nagyon jól jön hosszabb utak megtétele előtt.

Az ötüléses autó további specifikációiról még nincs pontos infó, azt viszont elmondták a készítők, hogy kb. tíz másodperc alatt fog felgyorsulni 100 km/h-ra.

Az autó kezdeti ára 149 ezer euro (kb. 48 millió forint) lesz, a kiszállítások pedig várhatóan 2021-től kezdődnek meg.

Előző cikkLencsevégre kaptak egy Tesla Semi-t
Következő cikkA Tesla Kelet-Európában is elkezd terjeszkedni