A kérdéshátterében álló robot taxi koncepció az alábbi feltételezéseken alapul:
- A Tesla képes lesz egy olya autót létrehozni, amely képes teljesen önállóan vezetni még akkor is, ha nem ül benne ember.
- Az önvezető taxit olcsóbb és biztonságosabb lesz működtetni, mivel a sofőrt nem kell fizetni.
- Ezek a robot-taxik képesek lesznek önmaguktól elég jövedelmet termelni, hogy a potenciális profit jóval meghaladja az eredeti befektetést összeadva a működési költségekkel.
Ha mindez beigazolódik, akkor a Tesla dönthet aközött, hogy továbbra a megszokott 40 ezer dolláros áron árulja az autót, vagy megtartja, és robot taxiként működteti, ami árának körülbelül tízszeresét hozná be az autó élettartama alatt. Így az autógyártó nem hozna meg jó döntést, ha továbbra is eladná autóit, és kihagyná ezt a ziccert.
Az önálló robot taxi ötletével nem csak a Tesla játszadozik. Többek közt az Uber és a Waymo is hasonlóan gondolkodik. A Tesla hozzáállása annyiban más, hogy ők nem a többiek által használt LIDAR-t alkalmaznák. Érdekes lesz nézni, melyik technológia ér célba előbb. Az biztos, hogy akinek előbb sikerül megoldani az önvezetést érintő problémákat, jelentős bevételeket fog szerezni, és nagyon sokat fogunk majd hallani az önvezető autók veszélyeiről is azoktól a vállalatoktól, akik azokat nem alkalmazzák.