Aki nyomon követi a mai autóipart, olyan versenyzőket találhat a legjobb ajánlatokat tartogató autógyártók között, mint a Hyundai, a KIA, pedig sok évvel ezelőtt még nem mindenki fogadott volna erre nagy tétben. Igen ám, de a KIA a megbízhatóságával meggyőzte az embereket, a jól működő motorok pedig tényleg jó választássá tették mind a C’eedet, mind a Sportage-et, mind pedig más modelleket. A Niro szintén nem egy rossz elképzelés, már a hibridnél is érződött a lelkesedés, ám igazán a KIA Niro EV hozza el azt, amire talán a legtöbben vágynának.

Ahogy kívülről megnézzük az akkupakk méretétől függően jó 1,5 illetve majd’ 1,8 tonnás gépet, rögtön láthatjuk azokat a vonalakat, amiből kitűnik, ez bizony egy tisztán elektromos változat. A kék csíkozás, a ledes fények, az elöl lévő töltőcsatlakozó, valamint a belső kék varrás mind-mind erre utal, ráadásul új fejlesztésű, 17″-es felniket kapott az autó a még jobb légellenállási együttható elérésének érdekében, a végeredmény pedig 0,286 lett, ami egész komoly, látván, hogy nem egy sportkocsiról van szó.

A mérnökök nagyon sokat foglalkoztak a menetzaj csökkentésével is. A KIA Niro EV ilyen téren is az élmezőnyt erősíti, 65 dB-t lehet mérni belül, szigetelték az ajtókat, a motorháztetőt, valamint a padlólemezt is, tényleg suhanós a közlekedés és még nagyobb tempónál is könnyedén diskurálhatunk a hátul ülőkkel. Azokkal, akik még a hátsó üléssorban is kényelmesen elférhetnek, ebben a kategória legerősebbje tesztalanyunk, tényleg komfortos a történet, a 451 literes csomagtér pedig még nagyobb bőröndöket is elnyel.

Nagyon hasznos lehet utazáskor a Full LED fényszóró, sőt, aki vagányabb külsőre vágyik, az akár 10-féle színárnyalatból választva is személyre szabhatja a kocsit. Belül igyekeztek minden helyet kihasználni, a Shift by wire névre keresztelt irányváltó/menetválasztó tárcsával lehet előre/hátra közlekedni, és mivel nem hagyományos megoldással kell szórakozni, még nagyobb tárolórekesznek is maradt hely.

A műszeregység egy 7″-es kijelzőt jelent, természetesen ez is része a fedélzeti rendszernek, minden szükséges adatot láthatunk, kezdve a hatótávtól a sebességen át egészen a megtett útig. A központi képernyő viszont még ennél is többet tud, nem maradt el az Android Auto és az Apple CarPlay támogatás, a hatféle hangulatfény konfigurálása innen, sőt, még egy külön töltéskijelzőnk is akad, hogy kintről benézve is lássuk, mennyi natfa van épp az akkuban.

És ha már ennyit beszéltünk a KIA Niro EV külsejéről és belsejéről, térjünk át a leglényegesebb részre. Az autó két akkucsomaggal választható. A kisebb, 39,2 kWh-s telep WLTP szerint 289 km megtételére képes, teljesítménye pedig 136 LE, a nagyobb viszont 64 kWh-s pakkot jelent, ezzel már akár 455 km-t is kiautózhatunk és 204 LE-s, 7,8 mp alatt megvan a 0-100-as sprint, döbbenetesen jó adatok ezek.

Az autó töltése CCS villámtöltés esetén egész korrekt sebességű, 20-ról 80%-ra nagyjából 42p alatt megvan a dolog, otthon, Type2-n ellenben 5,5 órát emészt fel ugyanez. A Soulhoz képest viszont még mindig 9%-kal gyorsabb az etetés, sőt, kérhető hőszivattyú is az autóba, amivel 14%-kal csökkenthető a hőveszteség, ez bizony télen jöhet jól. Az összes magyar verzióba beszerelik az előmelegítést is, hogy optimális hőmérsékleten működjenek mindig az akksik.

A kocsit vezetve az jön le, hogy halk és kényelmes, jó a kormányzás, egész direkt a mozgás, elöl MacPherson futómű, hátul pedig Multi Link felfüggesztés biztosítja a sikert. Az akkumulátorokat alumínium védszelvényekkel látták el, pont azért, hogy egy oldalról történő csattanás se okozzon maradandó kárt, nagyobb balesetnél pedig kigyulladást. A rekuperálás négy szintben állítható, a kormány mögött lévő fülekkel akár állóra is fékezhetjük a kocsit, ez kvázi az ötödik szint, vagy ha úgy tetszik, 4+1-edik.

Az extrák sorát üléshűtés és ülésszellőztetés nyitja, nyilván váltani nem kell, ott az adaptív tempomat, a sávtartó és sávkövető, plusz a 7 év TomTom navigáció forgalom és traffipax figyelővel. A négyféle vezetési mód mellett kiemelendő a svájcibicska mód, ami egy óriási külső akkumulátort varázsol a KIA Niro EV-ből, de az okos visszatáplálási rendszer, a helyzetalapú töltés, vagy a 2020-tól érkező távirányítható klimatizálás igen szuperül hangzik.

A KIA Niro EV az év végétől rendelhető majd, akkor jönnek a 2020-as modellek. A 39,2 kWh-s modell ára állami támogatással 9,8 – 11,9 millió forint között lesz, a 64 kWh-s verzióért viszont 11,3 – 13,7 millió forintot kell majd kicsengetni, nyilván ez még némileg változathat, főleg a felszereltség függvényében.

Az viszont biztos, hogy a KIA nagyon odacsap a Nissan Leafnek ezzel az autóval, személyes tapasztalatok és vélemény szerint érdemes hosszú távon és hosszútávon is a nagyobb csomagos verziót valasztani, persze csak akkor, ha le tudjuk nyelni a nagyjából 2 milliós árkülönbséget.

Előző cikkMusk is azt mondja, hogy nemsokára nem lehet majd a megszokott módon Teslákat vásárolni
Következő cikkMit jelent, hogy villámtöltő, gyorstöltő és lassú töltő?