Az Evija 2000 lóerős, 1700 Nm nyomatékkal rendelkezik, és kevesebb, mint három másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Kilenc másodperc után pedig már 300 km/h-nál jár, ami a Lotus szerint jobb, mint amire bármelyik közvetlenversenytárs képes. Az Evija végsebessége 320 km/h.
A hiperautó négy motort és egy 70 kWh-s akkucsomagot használ, amellyel 2000 kW-os teljesítményre képes. A hatótávolság 402 km.
Az Evija akkumulátora 800 kW-os töltést is képes fogadni, amivel elvileg kilenc perc alatt teljesen fel lehet tölteni, már amennyiben erre bárhol lehetőség lesz.
A jelenleg létező technológiával az aksit 12 perc alatt lehet 80%-ra, 18 perc alatt pedig 100%-ra tölteni egy 350 kW-os töltővel. A Lotus jelenleg is tárgyalásokat folytat a külső beszállítókkal a töltési megoldásokról.
Az Evija további jellemzői:
- Ultrakönnyű, 1680 kg-os súlyával a világ legkönnyebb sorozatgyártott elektromos hiperautója
- A középen elhelyezett akkucsomag hasonló a Lotus sportautóinak kialakításához
- Átfogó személyre szabható funkciókkal és kísérleti programokkal rendelkezik
- A Lotus otthonában, Hethel-ben, az Egyesült Királyságban tervezték és építették
Az összkerék meghajtású Evija ESP stabilitás-ellenőrző funkciót is kapott, de érdekes módon a kanyarodásért egy elektro-hidraolikus rendszer felel. A szénszálas karosszéria kialakításánál a Le Mans-ban versenyző autók szolgáltak inspirációként, különös tekintettel a levegőáramlás kreatív felhasználására.
A gyártás 2020-ban fog megkezdődni és a Lotus összesen 130-at fog előállítani az Evija-ból. A hiperautó ára 2,1 millió dollárnál kezdődik (kb. 600 millió forint).
A Lotus az alábbi videót is közzétette:
Nagyon kevés embernek lesz lehetősége vezetni az autót, akik lemaradnak róla, azok a következő Tesla Roadsterrel vigasztalhatják magukat, az ár töredékéért.