Nem azt mondom, hogy vége a városi autókázásnak, de a fővárost már biztosan kinőttük. Egyszerűen az éjszakán kívül nincs olyan időszak, amikor négykerekűvel legalább egy kisebb dugó nélkül szelni lehetne az utakat, de a helyzet vidéken is egyre csak fokozódik, nemzetközileg pedig pláne. Éppen ezért egyre több alternatív közlekedési forma jelenik meg, gondoljunk csak a robogóra, a biciklire, vagy más, két keréken guruló eszközökre. Utóbbi csoportjába tartozik a roller is, amit egyre többen vesznek elő, pont ezért gondoltuk úgy, hogy egy korrekt ár/érték arányú modellel foglalkozunk.
Ez a Denver SCO-65100 névre keresztelt guruló alkalmatosság, amit a Biciklikktől kaptunk tesztre. A neve mondjuk nem jegyezhető meg könnyed, a márka viszont igen, a régebbi motorosok a jó barát dínós mesére gondolhatnak, de a különféle sorozatokban szereplő coloradói városra is lehet gondolni. De maradjunk csak a rollernél. Egy fekete, elegáns, 8,9 kilogrammos eszközről beszélünk, ami természetesen összecsukható.
Ehhez a kormányrúd alján (a tetején van ledes lámpa is) lévő tekerőt kell jobbra vagy balra elfordítani, majd a piros műanyag gombot benyomni, és logikus módon összehajtani, majd szállítani. Mivel nem túl nehéz a kütyü, így pár métert lazán meg lehet vele tenni, például buszra szállni, de egy futóversernyt azért nem ezzel a hátunkon nyernénk meg. A maximális terhelhetősége elméletben 100 kilogramm, nyilván el lehet térni egy kicsit felfelé, csak akkor jobban fog szenvedni a roller.
A tömeget és a hatótávot mindig az akkumulátor kapacitása határozza meg. Itt egy 4000 mAh-s telepről beszélünk, ami 14 darab 18650-es akkuelemből áll. Ezzel a maximális hatótáv 12 kilométer, tehát bőven elég ahhoz, hogy a Denver SCO-65100-val elguruljunk a munkahelyre vagy a suliba, esetleg töltsük ott egy kicsit, majd utána hazasasszézzunk.
Elöl a kormánynál több érdekességet is találunk. A legfontosabb talán az a kijelző, ami egy biciklis kilométerórára hasonlít, itt láthatuk a sebességet, a töltöttséget, sőt, variálhatjuk három szintben a módot, hogy gyorsabban mennénk, vagy inkább lassan, energiatakarékosan. A gáz és a fék is egy hüvelyujjal nyomható kallantyú a jobb és a bal kezünknél, kellemesen lehet adagolni így a tempót.
A 250W-os teljesítményű elektromotor nem röpíti ki alólunk a rollert, de optimális esetben akár 20 km/h-val is száguldozhatunk, tehát gyorsan el lehet jutni A-ból B-pontba. Egyelőre nincs konszenzus arról, hogy hol érdemes közlekedni, de autóknak kijelölt úton lehetőleg ne, és a gyalogosokat se üvöltsük le a járdáról, inkább a bicikliutat válasszuk, ha lehetséges.
A roller kereke 6,5 hüvelykes, tehát kicsi, érdemes kerülni a kátyúkat vagy nagyobb patkákat, nehogy károsodjon. Arra is érdemes figyelni, hogy a kis kereket stabilitása sem ér fel egy nagyobb gumival, plusz langaléták már nem fogják kényelmesnek érezni a kormány magasságát sem, mert nem lehet állítani. Ugyanígy a csónak méretű cipők sem férnek el egymás mögött, merőlegesen viszont igen.
A Denver SCO-65100 ára 79 900 forint a Biciklikknél, ami egyáltalán nem rossz ár a fentebb említett képességeket elnézve. Mindenképpen jó, hogy viszonylag nagy távot el lehet menni vele, pár óra alatt feltölthető, és van egy kijelző a kormányon, amin minden fontos adatot láthatunk. Persze nem ez a legjobb roller, a Xiaomi Mi M365 például erősebb, stabilabb, cserébe viszont másfélszer ennyibe kerül.
Aki tehát nem egy vagyont költene el elektromos rollerre, ő megtalálja a számításait a Denver kétkerekűjében, de azért érdemes a 20 ezer forinttal drágább, nagyobb hatótávot és kerekeket felvonultató SCO-80110 modellre is vetnie egy pillantást.