A Mannheimben kiépített töltőállomás különlegessége abban rejlik, hogy a töltőeszközök körülbelül ötméteres magasságban vannak. Ezen az állomáson fogják tölteni az eCitaro buszokat, ami még a gyártási folyamat részét fogja képezni, mielőtt az elkészült járműveket megkapnák az ügyfelek.

Emellett olyan új töltési technológiákat is, mint a töltés menedzsment, új kommunikációs protokollok, vagy a tetőn elhelyezett pantográfon keresztüli töltés, ki lehet próbálni.

A töltőállomás minden szokványos töltési technológiával kompatibilis: 150 kW-os kábeles töltés, 300 kW-os gyorstöltés pantográfon keresztül, és 300 kW-os gyorstöltés a tetőn elhelyezett töltősínen keresztül. A teljes rendszer moduláris kialakítással készült, hogy igény szerint lehessen bővíteni.

Mivel a mannheimi gyár nem bővelkedik a szabad területekben, a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy az eCitaro töltőállomást az épület felső emeletére építi. Így nemcsak helyet spórolnak, hanem azokat a költséges baleseteket is el lehet kerülni, mely során a manőverező buszok megsérthetik a töltőinfrastruktúrát. A rendszer most egy hídra emlékeztet, a buszok pedig alatta parkolhatnak, és kezdhetik meg a töltést.

Az állomáson négy töltőhely van, és összesen négy 150 kW-os, valamint két 300 kW-os töltőeszközzel rendelkezik. A rendszer teljes teljesítménye 1,2 megawatt, a töltés során alkalmazott kábelek olyam vastagok, mint egy emberi kar.

Több okból kifolyólag döntöttek úgy, hogy megépítik ezt a központi töltőállomást az üzem területén. Miután az új eCitaro buszok lekerülnek a gyártósorról, átfogó tesztelésen mennek keresztül a vállalat saját tesztpályáján, és a forgalomban is. Mindennek előfeltétele pedig egy teljesen feltöltött akkumulátor. Az állomáson emellett magát a töltést is tesztelhetik, és nem utolsósorban az üzembe érkező látogatók élőben is megtekinthetik a töltési technológiákat, valamint első kézből szerezhetnek információkat a töltőrendszerrel kapcsolatban.

Előző cikkA Hyundai új autójának napelem lesz a tetején
Következő cikkNagyot ugrott júliusban a brit tisztán elektromos autópiac