A Gigafactory 3 lesz a Tesla első kínai gyártóüzeme, és az első elektromos autógyár, amelyet teljes mértékben egy külföldi autógyártó vállalat birtokol. Ahogyan az Egyesült Államok és Kína között fennálló kereskedelmi háború egyre komplikáltabbá válik, a Teslának most fontosabb, mint valaha, hogy rendelkezzen gyártási kapacitással Kínában is, mivel így el tudják kerülni a világ legnagyobb autópiacát érintő egyre bizonytalanabb behozatali tarifákat.
A Gigafactory 3 emiatt rendkívül gyors ütemben épül. Körülbelül nyolc hónappal ezelőtt jelentette be a Tesla először, hogy egyezségre jutott Sanghaj városával egy magántulajdonban maradó gyár építésével kapcsolatban, és mindössze öt hónappal ezelőtt szerezték meg a gyár építéséhez szükséges területet. A munkálatok idén januárban kezdődtek meg, és a tervek szerint még nyáron be is fejeződnek.
A friss információk arra utalnak, hogy meggyőző tempóban halad a projekt. A Tesla által egy korábban kiadott képen az látszik, hogy elkezdték felállítani a gyártósorokat:
A fent látható friss kép pedig azzal a szöveggel került ki a Twitterre, hogy a sanghaji Gigafactory „jól áll”.
Ha a gyár külsejét nézzük, akkor úgy tűnik, hogy a Tesla már az utolsó simításokon dolgozik, a nagyobb munkálatok jelenleg az üzem belsejében történnek, hogy az készen állhasson a nemsokára induló termelésre.
Egy nemrég készített drón videó is kikerült a YouTube-ra, amiből viszont az derül ki, hogy a Tesla további épületeket húz fel a gyár körül:
Elon Musk szerint ez a világ leggyorsabban épülő gyára, és nagyon fontos szerepet játszik a Tesla üzleti tervében, mivel ezentúl nem kell importálnia a kínai autópiacra szánt Model 3-akat. A gyártást az év végén tervezik megkezdeni, amit majd fokozatosan fognak növelni. A kezdeti kapacitás heti 3000 autó lesz.