Reinhard Fischer, a Volkswagen Group alelnöke és Észak-amerikai stratégiai igazgatója tette a fenti nyilatkozatot egy, az Automotive News-nek adott interjúban. Az igazgató hisz abban, hogy a Volkswagen komoly elektromos bővítése új szintre fogja vinni az elektromos autók gyártását, ami áregyenlőséghez fog vezetni.
A VW jelenleg milliárdokat fektet abba, hogy a tisztán elektromos autó gyártási kapacitását évi párezerről évi 2-3 millióra növelje 2025-re. Fischer hozzátette:
„Ha túljutunk az újtól való félelmen, rájövünk, hogy az elektromos autó jobb megoldást jelent. Nem hiszem, hogy sokat kell majd erőlködni azon, hogy erről meggyőzzük az embereket, ha meglátják, hogy egy tisztán elektromos autó üzemeltetése fele annyiba kerül, mint egy benzinesé.”
Azonban ehhez még egy pár akadályon át kell haladni. A VW fókuszcsoportos kutatásokat tartott annak érdekében, hogy tisztában legyen azzal, mi tartja vissza az embereket az elektromosra való váltástól, és noha előkerült egy-két probléma, semmi olyat nem találtak, amit ne lehetne megoldani.
„Sokan tartanak attól, hogy mi történik, ha vizes körülmények között kell vezetni, hiszen ötven éve azt tanítjuk az embereknek, hogy a víz és az elektromosság nem jönnek ki jól egymással.”
Fischer kitért a töltőinfrastruktúrára is: „A hatótávolságot érintő félelmet kiváltotta a töltésen való aggódás. Száz éve benzint csak a gyógyszertárakban lehetett venni, ma pedig 122 ezer benzinkút van az Egyesült Államokban. Azaz hiánycikkből hamar alapvető árucikké vált. Az elektromos töltés pontosan ugyanezt az utat fogja bejárni.”
Észak-Amerikában a VW az Electrify America kezdeményezésen keresztül telepít töltőket, Európában pedig az Ionity töltőhálózat kiépítésében vesz részt.