A kaliforniai Vintage Electricnek nem kell a szomszédba mennie, ha komoly elektromos biciklikről van szó, hiszen eddig is akár 58 km/h-s végsebességre képes bicikliket gyártottak. Azonban a vállalat legújabb terméke, a 2020 Roadster ehhez a végsebességhez még nagyobb kényelmet és igazán megkapó külsőt is párosít.
A 2020 Roadstert egy erőteljes, háromezer wattos motor hajtja, azonban ezt a 3 kW-os potenciált csak a „verseny módban” lehet aktiválni. A normális beállítások alatt a bicikli motorja 750 W-os teljesítményre képes. Erre feltehetőleg azért volt szükség, mert a világ több pontján is 750 W-ra korlátozzák az elektromos biciklik teljesítményét.
A bicikli regeneratív fékezéssel is rendelkezik, amit a hátsó fék meghúzásával lehet életbe léptetni. Ez a rendszer jól kiegészíti egymást a hidraulikus tárcsafékekkel, aminek köszönhetően a fékbetétek is kevésbé kopnak, valamint a bicikli hatótávolsága is megnő.
Ahhoz, hogy pár percnél tovább 3 kW-os erőt lehessen kifejteni, elég nagy akkumulátor kell. A 2020 Roadster ennek megfelelően az e-bike iparban elérhető lehető legnagyobb kapacitású aksit kapta. Ez a 48 voltos és 23,4 amperórás akkumulátor 1,123 Wh-nyi kapacitásra képes.
Így a hatótávolság valahol 64 és 120 km közé tehető az „utcai módban”. Azonban az 58 km/h-s végsebességgel ne számítsunk arra, hogy ekkora távolságot tudunk végigszáguldani.
A 2020 Roadster kialakítás során azonban nem csak a teljesítményre figyeltek oda. A hidroformált alumínium váz biztosítja a könnyű súly és a stabilitás optimális kombinációját, az ülést és a fogantyúkat bőrborítással látták el, a Roadster LED fényszórója pedig amellett, hogy megvilágítja az utat, klasszikus retro hatást kelt.
Ahogyan azt a fentiekből sejteni lehetett, a Roadster nem lesz olcsó. 6995 dollárnál kezdődik az ár (kb. 2 millió forint), ami elsőre kicsit soknak tűnhet, talán ezért is kínál különféle finanszírozási megoldásokat a Vintage Electric.