A Daimler – a világ egyik legnagyobb kamiongyártója – érzi a Tesla felől érkező nyomást, és nemrég le is nyilatkozták azt, hogy ha a Tesla által az elektromos nyergesvontatójukkal kapcsolatban tett állítások igazak, akkor valahol megszegik a fizika törvényeit. Így válaszként saját elektromos kamionokat kezdtek el gyártani, melyek közül is az elektromos Cascadia a Tesla Semi közvetlen versenytársává szeretne válni. Méretben és kapacitásban nem is marad le az eCascadia, viszont hatótávolságban még van hova javulnia a Teslához képest, melynek jelenleg csak a felét tudja felmutatni (400 vs. 800 km).
A Daimler korábban azt nyilatkozta, hogy partnereinek az első eCascadia flottát 2018 végén fogja elkezdeni kiszállítani, azaz egy évvel korábban, mint amikorra a Tesla tervezte volna. Azonban mindkét autógyártó elektromos kamionprogramja megakadt, és egy évet rá kellett tenni a tervezett időpontokra.
Most a Daimler azt jelentette be, hogy megépítette az első két Class 8 tisztán elektromos Freightliner eCascadia nyergesvontatót. Ezeket a járműveket két vállalat már el is kezdheti használni, de egyben a Freightliner elektromos innovációs flottájának is részei lesznek, melynek keretében az akkumulátoros nyergesvontatók nagyszabású flottaműveletekbe való integrálását fogják tesztelni velük.
Az eCascadia a vállalat legsikeresebb tehergépkocsijának, a Cascadia-nak elektromos változata. Elektromos motorja szinte zajtalanul generál 730 lóerő teljesítményt a jellegzetesen hosszú, amerikai típusú motorháztető alatt. 550 kWh-s akkumulátora pedig 400 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. 90 perc alatt lehet 80%-ra feltölteni, ami 320 km-t jelent.
A tesztprogram 2021-ben zárul le, azután tervezi megkezdeni a Daimler az eCascadia sorozatgyártását.