Számos vállalat dolgozik azon, hogy elektromos repülőgépeket dobjon piacra. Az Airbus például a Rolls-Royce-szal és a Siemens-szel közösen épít egy elektromos prototípust, a Wright Electric startup cég pedig az easyJet-tel lépett partnerkapcsolatra annak érdekében, hogy egy tisztán elektromos repülőgépet készítsen.
A Pipistrel volt az egyike az első cégeknek, akik létre is hoztak elektromos repülőt. Első termékük az Alpha Electro, egy teljesen elektromos, kétüléses oktatórepülő amelyik, amely kimondottan a pilótaképző-iskolák igényeire lett szabva. Az elektromos motorral és a 20 kWh-os akkucsomagokkal a repülőgép összesen 350 kg-ot nyom, teherbírása pedig 200 kg. A vállalat szerint a gép egy órán keresztül tud a levegőben maradni, 30 perc biztonsági tartalék extrával.
A norvég repülőtér-üzemeltető vállalat, az Avinor az elektromos repülés bemutatására alkalmaz egy ilyen repülőt, amelynek a múlt héten kényszerleszálláshoz kellett folyamodnia, és egy tóban kötött ki. A pilóta, aki amúgy Dag Falk-Petersen, az Avinor igazgatója, és az utas sérülés nélkül megúszta a balesetet.
A zuhanás oka egyelőre ismeretlen, de az biztos, hogy mindez nem tesz jót az ország elektromos repülőstratégiájának, és az elektromos repülésnek úgy általában. Annak ellenére, hogy viszonylag kevés elektromos repülő áll működésben jelenleg, egy éven belül ez már a második baleset. Tavaly nyáron itt Magyarországon zuhant le egy elektromos Siemens, mely során a pilóta és az utas is elhunyt.
Az elektromos repülés előtt is még nagy út áll, de ezt az utat minden új technológiának meg kell tennie. A fosszilis üzemanyagokat használó repülőgépeknek is meg kellett küzdenie a zuhanásokkal és balesetekkel, főleg a kezdetekben. Ezekből a visszaesésekből azonban ha mást nem is, tanulni tud az iparág, és idővel sikerülhet biztonságosabbá tenni az elektromos repülést.