Az Autolist végzett egy friss közvélemény kutatást az elektromos autókkal kapcsolatos attitűdökről. Többek közt azt a kérdést tették fel, hogy miért nem vesznek elektromos autót, a válaszok pedig igazból semmi újat nem tudtak felmutatni. A leggyakrabban említett okok a hatótávolság, az ár, és a töltéssel kapcsolatos aggodalom volt. Viszont mindezzel csak az a probléma, hogy ezek a gondok már korántsem aktuálisak.
A válaszadók csaknem felét (40%) aggasztják ezek a problémák, pedig a legújabb elektromos modellek már simán elmennek 400 km-ig, a kedvezmények igénybevétele után akár 30 ezer dollár alatt hozzájuk lehet jutni, és már több ezer 50-250 W-ra is képes elektromos töltőt létesítettek szerte az Egyesült Államokban.
Pedig azt is megkérdezték a válaszadóktól, hogy szerintük mennyi a modern, kb. 35 ezer dolláros árkategóriájú villanyautók átlagos hatótávolsága, és ezt nagyjából jól lőtték be, 400-500 km-t mondtak a legtöbben.
Amikor viszont a drágább (70 ezer dollár körüli) modellekre irányult a kérdés, a legtöbb válaszadó (attól függetlenül, hogy vásárolna-e egyáltalán 70 ezer dolláros autót) azt nyilatkozta, hogy 600-800 km-nél kevesebb hatótáv elfogadhatatlan lenne.
Az Autolist azt is megkérdezte az emberektől, hogy hogyan és mire használnának elektromos autókat. A legtöbb válaszadó (55%) az elsőszámú járműnek tekintené, ha lenne villanyautója. Ez azért is fontos, mert korábbi kutatások arra mutattak rá, hogy sokan az elektromos autókat csak egy második és másodlagos járműnek tekintették a vásárlás előtt. A vásárlás után persze a villanyautó sok esetben az elsőszámú otthoni járművé vált, a magasabb vezetési élménynek, a kényelemnek és az otthoni töltéssel járó megtakarításnak köszönhetően. Viszont úgy néz ki, ez az információ terjed, és sokan már a helyén tudják kezelni az elektromos autókat.