Az autóipar elektrifikálása több szálon halad. A Tesla a vitathatatlan éllovas, jóval nagyobb gyártási kapacitással rendelkeznek, mint a konkurencia. A nagy, tradicionális autómárkáknak már több problémával kell szembe nézniük, mivel amellett, hogy nyitniuk kell az elektromos járművek felé, úgy érzik, továbbra is fenn kell tartani a benzines jármű üzletágukat is.
Emiatt nem kapkodnak azzal, hogy jelentősen megnöveljék az elektromos járművek gyártására szolgáló kapacitásukat, illetve a benzines autók elektromossá alakítása sem élvez prioritást. Ehelyett például a Hyundai, a BMW, vagy a Mercedes-Benz többféle meghajtást is lehetővé tevő platformokat hoz létre, hogy fokozatosan tudják integrálni az elektromos járművek gyártását a meglévő létesítményeikbe.
Ehhez a megoldáshoz azok az autógyártók folyamodnak inkább, akik úgy vélik, hogy az elektromos járművek térnyerése egy lassú, évtizedeken keresztül tartó folyamat lesz. Viszont a Volkswagen mindezt máshogy látja.
A VW komoly befektetéseket tesz a tisztán elektromos platform irányába, és ami még ennél is látványosabb, egész, jelenleg benzines autókat gyártó üzemeket alakítanak át teljesen elektromos autógyárrá. Ezek közül is az első a zwickaui gyár. És itt jön a képbe a fent említett diagram.
Az látható rajta, ahogyan a VW nagyon rövid időn belül teljesen elektromos gyártásra teszi alkalmassá az üzemet. A gyárban évente 300 ezer elektromos autót lehet majd megépíteni, amit a Tesla kaliforniai, fremonti gyárán kívül más nem mondhat el magáról.
Az első itt gyártott autó az ID.3 teljesen elektromos hatchback lesz, ami még idén piacra kerül. Ez az autó 330 km-es hatótávolsággal fog rendelkezni (mármint az alapverzió, lesznek olyan változatok is, amik 500 km-re is el tudnak majd menni), és az ára 30 ezer euro alatt lesz (kb. 10 millió forint).