A belsőégésű motoros autók érdekképviseleti körének egyik sokat hangoztatott mottója az, hogy kicsi az elektromos autók iránti kereslet. Azonban ez az állítás így ebben a formában nem igaz. Tény, hogy a kereslet nem megfelelő, de mindez azért van, mert sokak számára szinte lehetetlen elektromos autót vásárolni. Egyrészt a hagyományos autókereskedők nem rendelkeznek a kellő tudással az elektromos autókról, ahhoz hogy meggyőzzék a leendő vásárlókat, és az is probléma, hogy egyszerűen nincs elektromos autó a felhozatalban.

Egy 2017-ben a Sierra Club által kiadott tanulmány arról ír, hogy az Egyesült Államokban számos elektromos autók iránt érdeklődő vásárlót érte kellemetlen élmény, amikor villanyautót próbált vásárolni. És ez még Kaliforniára is igaz, ahol az elektromos autók nagy népszerűségnek örvendenek.

„Nem vihettem el az autót tesztvezetésre, mert azt mondták elveszett a kulcs. Ehelyett arról próbáltak meggyőzni, hogy ne elektromos autót vegyek.” – mondta egy válaszadó, aki egy kaliforniai Nissan autószalonban járt pórul.

„Összesen két elektromos autó volt a szalonban, de egyik sem volt annyira feltöltve, hogy ki lehessen próbálni őket.” – egy másik megkérdezettet a Mercedesnél ért hasonló élmény.

Van, aki arról mesélt, hogy egy Volskwagen kereskedésben az értékesítő bevallotta, hogy nem tud sokat az elektromos autókról, nem kapott képzést belőlük.

Noha egyre több villanyautó mutatkozik be és egyre több autómárka kínál elektromos verziókat is, az Egyesült Államokban sokaknak kell csalódniuk, amikor meglátják, hogy csak korlátozott piacokon lesznek elérhetők a szóban forgó modellek.

Ezek a korlátozott piacok amúgy többnyire azokat az államokat jelentik, ahol zöldenergiás szabályozásokat léptettek életbe a fenntartható és környezetbarát közlekedés elősegítése céljából. Ez mindössze 11 államot jelent a kontinens keleti és nyugati partján, és a legtöbb autómárka nem árulja elektromos autóit ezeken az államokon kívül. Emellett az is rossz hír az elektrifikációnak, hogy az amerikai törvényeknek megfelelően a Tesla összesen csak 10 államban árusíthat közvetlenül autókat. Mindennek az az eredménye az, hogy az ország nagy része egy szimbolikus sivatag az elektromos autók szempontjából, szinte lehetetlen új modellt vásárolni.  

Mindezek ellenére ahhoz nem fér kétség, hogy igény van az elektromos autókra. Például a Current Automotive, egy internetes használt villanyautó-kereskedő eddig több mint 34 államba szállított autókat. Egyértelműnek tűnik, hogy az elektromos piac fellendítéséhez komolyan hozzájárulna az, ha ezekhez az autókhoz országszerte hozzá lehetne férni.

Előző cikkKolozsváron már csak elektromos taxik kapnak engedélyt
Következő cikkItt vannak 2019 első felének plug-in eladási számai